Annons

Vilket minneskort till R6 rekommenderas?

Produkter
(logga in för att koppla)

eif

Aktiv medlem
Känner att jag måste utöka kapaciteten på både storlek och hastighet på sd-korten nu efter inköpet av R6:an.

Vad jag hört är att sandisk är de kort man ska välja som ska vara mest pålitliga och jag antar att jag minst vill ha 64gb så man har plats med lite material.

Var dock längesen jag använde och köpte något sd-kort så jag tänkte höra vilka kort ni skulle rekommendera till denna kamera?

All hjälp mottages varmt!

Förutom Sandisk så kan jag rekommendera Prograde som tillverkas av fd Lexar-anställda i USA. Säljs bl a via Amazon.se

64 GB är standard numer.

Det du ska kolla på är skrivhastigheten, på de snabbaste korten ligger den runt 250 MB/s. En del billiga kort har snabb läshastighet, men betydligt slöare skrivhastighet.

• Gilla
Reaktioner: eif
Förutom Sandisk så kan jag rekommendera Prograde som tillverkas av fd Lexar-anställda i USA. Säljs bl a via Amazon.se

Det du ska kolla på är skrivhastigheten, på de snabbaste korten ligger den runt 250 MB/s. En del billiga kort har snabb läshastighet, men betydligt slöare skrivhastighet.

Stort tack för snabbt svar! Uppskattas!

Ok jag får kolla upp dessa kort också.

Så jag antar att man ska leta efter de kort med 250MB för att vara på den säkra sidan då? Kan ju hända att man får för sig att filma ibland också även om huvudsyftet är stillbild.

Jag har två UHS-II Sony Tough eller vad de heter, på 64GB vardera.

Vet inte varför just större storlekar på UHS-II är svårare att hitta än de äldre UHS-I

• Gilla
Reaktioner: eif
Stort tack för snabbt svar! Uppskattas!

Ok jag får kolla upp dessa kort också.

Så jag antar att man ska leta efter de kort med 250MB för att vara på den säkra sidan då? Kan ju hända att man får för sig att filma ibland också även om huvudsyftet är stillbild.

Cirka 250 MB/s i SKRIVhastighet.

Med snabba kort så tömmer du bufferten kvickare. Mindre risk att kameran sackar med serietagning i råformat.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto