Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket minneskort till EOS 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

johan.t

Ny medlem
Hej på er, ska köpa en 20D ganska snart här men undrar vilket minneskort man ska ha. Jag tänker på skrivhastighet när den tar 5 bilder/sek.

En liten fråga till, har en gammal 420 EZ blixt. Tror ni den funkar till en 20D?

Priser på Sandisk Ultra II hos Zebramedia:

Sandisk 512MB 60X Write Ultra II Compact Flash Card
Med en skrivhastighet av 9 MB/sek och en läshastighet av 10MB/sek är Ultra II Compact Flash en snabb och pålitlig produkt.

Pris:760,98

Sandisk 1GB 60X Write Ultra II Compact Flash Card

Pris:1 189,06

Sandisk 2GB 60X Write Ultra II Compact Flash Card

Pris:1 877,38

Otroligt...

Andra gången jag gjort samma skrivfel!!!

Och dessutom så hade jag för högt pris. Jag glömde att jag också beställde en USB-kortläsare och det var därför som det blev 1300:)

--jalle

Marcus Lindh skrev:
*host* Du menar 1 Gb! *host*

Kameran skrämmer upp hastigheten på microdivar så att de blir intressanta. De kostar ofta hälften av vad CF-kort kostar.

Gluggen oxå förresten...

Det står i produktinformationen att kameran är kompatibel med över 60 Canon objektiv. Hoppas innerligt att det funkar med min Sigma (24-70 2.8 EX) jag kör till EOS 5an...

Eller?

Hur är det med Lexar är det något att satsa på?
Såg att de har 80x CF-kort och kostar lika mkt som Snadisks CF II med 60x.

Någon som har erfarenhet eller har hört något om dem?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar