Annons

Vilket märkepå digitalkamera rek

Produkter
(logga in för att koppla)
tokfian skrev:
Tack till er alla .Idag blev min kamera köpt och det blev en Nikon CoolpixS600 .
Hoppas jag gjort ett bra köp,mvh as

Jag tycker t o m att tjejens Coolpix L11 tar dugliga bilder så den där är säkert inte dum! Nikons värre kameror brukar inte skämmas för sig!

MVH Niclas
 
Hej igen!

Jag har beställt en F20 nu och tror att jag kommer trivas bra med den; som du säger så har den fått bra kritik i tester och jag har läst om många som trivs med just den modellen.

Det är synd att man i efterhand inte kan påverka särskilt mycket när det gäller just över- och underexponeringar. Förbättring, ja. Men det märks fortfarande att det är dåliga bilder. Synd också om det ska ske med semesterkort som inte enbat är svåra att ta om, men som också är minnen.

Problemet med min kamera som jag har i dagsläget, en HPR818, är just att den överexponerar alt. underexponerar så fort jag inte tar bilder i dagsljus och i solsken. Det är därför jag försöker undvika en sådan kamera ytterligare en gång, men som du säger så måste man ju självklart lära känna sin kamera också. Min nuvarande är tyvärr inte så pass avancerad att jag kan ställa in utefter hur tidigare bilder blivit, men hoppas det fungerar med F20:n om jag så skulle vilja.

Tack för tipsen! Jag håller tummarna för f20N. :)

Mvh
Kristine
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.