Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket forum använder ni vid försäljning av era bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andy-Pandy

Aktiv medlem
Läste precis en diskussion kring försäljning av bilder och hur mycket folk får betalt för sina bilder.

Min fråga är kort och gott HUR ni får era bilder sålda? Har ni några tips? Tänkte att det absolut kunde vara trevlig att tjäna en slant på sina bilder istället för att bara låte de ligga i datorn/albumet och "skräpa".

//Andreas

Det jag lärt mig av alla inlägg här är att det är väldigt svårt att få några pengar genom bildbyråförsäljning nuförtiden. Det mesta verkar finnas för uppdragsfotografering.

MomentMan skrev:
Det jag lärt mig av alla inlägg här är att det är väldigt svårt att få några pengar genom bildbyråförsäljning nuförtiden. Det mesta verkar finnas för uppdragsfotografering.

Okej, men hur kommer man i kontakt med uppdragsfotografering?

Andy-Pandy skrev:
Okej, men hur kommer man i kontakt med uppdragsfotografering?

Sök upp de du vill jobba för, visa bilder och vänta på att de ringer. Ringer de inte börja om igen, bredda träffytan plus att du söker upp de som du redan besökt. Ny väntan på samtal. Var tillgänglig, ett missat samtal är en missad kund/jobb. Om du får napp och de ringer dig gör ett bra jobb, då återkommer de. Sen handlar det bara om att fixa en si sådär 30-40 återkommande kunder så har du en bred bas att stå på så du får en jämn inkomst.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto