Mörlin
Aktiv medlem
Hej. Vet att det kanske är omöjligt för er som inte känner mig och vilken typ av fotande jag håller på med att svara på frågan men ställer den ändå. Vill skaffa mig bättre utrustning och tänker lägga många slantar på foto närmaste tiden. För en som vill fota allt från djur och natur till porträtt och byggnader. Har idag 7D och en 40D. Ett Sigma 17-70mm 2,8-4,5 och ett canon 100-400 för natur och sport. Tanken är att ett Canon 24-70mm 2,8 och ett Canon 70-200mm 2,8 mkii ska inhandlas och dessutom en Canon 5D mkii. 40D huset och 17-70 gluggen ska säljas. Men vilket steg ska jag ta? Köpa 24-70 som en normal zoom (aningen lång med crop iofs men en 5D ska ju handlas sen) för att kunna ta porträtt och annat allround? Eller bättre att gå på 70-200 då alla tycker att det är en brännvidd man ska ha i väskan och vänta med att sälja 17-70 gluggen? Sedan spara ihop till 24-70, sälja 17-70 som ej passar FF och sist 5D? Ursäkta detta långa och smått röriga men jag är oerhört kluven och det är mycket pengar. Gissar att det är ca 6 månader mellan alla köp som ska göras minst. Gissar att många kommer tänka att det inte går att svara på detta men kom gärna med tips hur ni skulle tänkt relaterat till er situation i ert fotande. Tack så länge.