Annons

Vilken vikt lägger du vid kommentarerna här på fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fruckan

Aktiv medlem
Hej!

Ja som rubriken nämner. Vi får väl alla mer eller mindre kommentarer på våra bilder. Och det skulle vara roligt att höra hur mycket ni tar åt er av kritiken/berömmet. Hur gör ni efter en kommentar, går ni in på den personens sida och kollar, tackar ni bara eller vad gör ni?

Händer ju ibland att man lägger in en bild som man är väldigt nöjd med men ändå får 3-4 kommentarer bara även fast det är 100 visningar. Hur ska man tolka det?

Något för er att fundera på =)

Ha det gott //Fruckan

Personligen så har jag redan innan jag lägger ut en bild här en bestämmd uppfattning om vad jag tycker och tänker om den.

Men det är nyttigt och spännande att höra andras åsikter, det är ju en mkt bred publik här på fs, ngt att ta vara på!

Sedan så beror det hela på vad som skrivits i kommentaren, är det konstruktivt eller ej? Det avgör iaf för mig hurivida jag tar det på allvar eller inte.

mvh Niclas,

Då jag inte (hittils) har lagt upp några bilder som upprör så får jag mest glada tillrop. Det är självklart roligt men jag saknar nyanserna. Det är bara ett fåtal som har satt sig ner och reflekterat över vad dom egentligen tittar på.

Oavsett vilken kommentar jag får så tittar jag självklart på profilen, det är ju halva nöjet. :O)

Jag lägger stor vikt vid kommentarerna jag får här. Det är det enda forumet där jag kan diskutera med likasinnade.

När jag får en kommentar så brukar jag kolla personens sida, dels för att se vad det är för person bakom kommentaren och för att kika på hans/hennes bilder och ge kommentarer på en eller ett par.

Det är sällan jag bara tacka för en kommentar, det tycker jag inte för det hela så mycket frammåt, däremot så försöker jag svara på ev frågor.

Greven

Om det "bara" är beröm så slickar jag i mej av det och njuter.
Är det konstruktiv kritik så tar jag för det mesta åt mej av den. Men om jag inte håller med så bryr jag mej inte om vad som skrevs.
Negativ kritik har jag inte fått (än).

Brukar för det mesta kolla kommentatörens profil och bilder. Är den nån av bilderna som jag känner att jag kan ge konstruktiv kritik gör jag det.

För mig är det en stimulans om en bild väcker så mycket nyfikenhet att någon väljer att titta på den. Det är enligt min mening också en slags ordlös kommentar. Jag måste erkänna att jag själv skriver färre kommentarer nuförtiden och oftare nöjer mig med att bara titta på de bilder som jag tycker verka intressanta. Det har blivit så trots att jag inte glömt vad roligt det var när jag som nybliven medlem faktiskt fick någon kommentar.
Så för min del har kommentarerna blivit lite färre och kanske inte lika betydelsefulla - tyvärr.

Jag tar åt mig kommentarerna väldigt mycket. Jag kan hålla med om att får man för många positiva kommentarer så utvecklas man inte och kanske tom inte vågar prova någon annan stil för man vill inte ha en massa negativa kommentarer.

Samtidigt är de kommentarer jag blir mest stolt över är när orden:
Jag såg direkt att det var din bild

som gör att det är extra roligt. Då vet jag att jag har fått en speciell stil och den känns igen. Och då har jag lyckats.

Jag brukar som nog många andra gå in på fotografens sida för att få en känsla var han/hon är i den fotografiska utvecklingen. Det gör att man oftast förstår mycket. Speciellt om man läser dennes givna kommentarer. Ibland märker man fotografer som enbart tänker på kompositionen och det speglas i kommentarerna...

/ Marcus

Jag tar till mig kommentarerna. Det är alltid kul/nyttigt att höra andras syn på bilden. Ibland ser man saker som man själv inte tänkt på innan.
Ibland får man tips om beskärning som gör bilden bättre. Ibland är man osäker på om något i bilden funkar, eller inte. Då är det bra att höra vad andra säger.
Ibland håller jag inte alls med, men det är ändå nyttigt att höra.
Man har ju alltid detta med sig i bagaget sedan, medvetet eller omedvetet.

JAg brukar ofta gå in och kolla på profilen hos den som kommenterat för att få en uppfattning och vem personen är. Jag kollar oftast in dennes bilder åxå, för att se vad som finns i bagaget där i from av erfarenhet och tankesätt.
Hittar jag en bild där jag känner att jag kan tillföra något i form av kontruktiv kritik så kommenterar jag. Likaså om jag stöter på en bild som jag helt enkelt tycker är så bra att jag måste säga det.
Ibland tackar jag i fotografens gästbok. Framför allt om denna tagit sig tid att kommentera ett flertal av mina bilder. Men ibland glömmer jag bort det.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto