Annons

Vilken telezoom skulle ni välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stinaliza

Medlem
Nu har jag velat länge och väl om vilket objektiv jag ska köpa och nu funderar jag lite på Canon EF 70-200/4,0 L USM eller Sigma AF 70-300/4-5.6 DG OS. Har en Canon EOS 50D. Vilken skulle ni välja, det är ju lite skillnad på brännvidd...
 
Nu har jag velat länge och väl om vilket objektiv jag ska köpa och nu funderar jag lite på Canon EF 70-200/4,0 L USM eller Sigma AF 70-300/4-5.6 DG OS. Har en Canon EOS 50D. Vilken skulle ni välja, det är ju lite skillnad på brännvidd...

Jag kan inte se att 70-200 skulle vara ett självklart val. Det nya 70-300 OS verkar vara riktigt bra optiskt. Något sämre ljusstyrka men du får OS.

Micke.
 
EF 70-200 alla dagar i veckan

bättre optisk kvalite än sigma
något ljusstarkare
bättre AF hastighet

Vad grundar du påståendet att Canon har bättre optisk kvalitet på? Nya Sigman är ju topptestad överallt och är tydligen extremskarp upp till 200mm, dessutom bildstabilisering till fyra steg. Sen så har ju Canon ett flouritelement i den gluggen som gör sitt, men ändå, tror inte man kan avfärda Sigman pga gamla uppfattningar. Detta är en ny och betydligt modernare glugg än Canons tio år gamla stöt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.