Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken systemkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
JApp Jim det har du faktiskt helt rätt i om man faktiskt räknar istället för att dra slutsatser från vad fotolab säger.

Dom sa från 6Mpixel kan vi lätt göra ett A3 och i nästa mening, vi arbetar med 300dpi.

Då tar jag tillbaka mitt första räkneexempel (och skäms lite) men mitt andra exempel 3x2km 1ppm gäller fortfarande.
 
berga skrev:
Jag skulle köpa kitet, det är bra pris och objektivet är säkert i klass med andra 10000kr kameror. (betänk att dessa ofta har längre zoom, vilket är dyrare att tillverka alt. sämre lösningar.).

Budgetzoomen i kitet håller lägre kvalite än min D7i-zoom, jag har testat. Däremot så är den helt klart prisvärd eftersom den i kitet nästan inte kostar nånting.

Larsa
 
jimh skrev:
Observera att jag inte blandar mig i huruvida kameran kan prestera bra kopior i A3, den debatten är jag alltför less på att ens läsa om :)

Vad jag syftar på är att den inte levererar filer som utan interpolering är i A3-format i 300 ppi, utan snarare 17x25 cm.

Stämmer bra det...tur att det går att interpolera :)

Daniel Ahlin skrev:
Dom sa från 6Mpixel kan vi lätt göra ett A3 och i nästa mening, vi arbetar med 300dpi.

Det beror ju på att de interpolerar bilden du skickar in om du ska ha den i A3.

larsaz skrev:
Budgetzoomen i kitet håller lägre kvalite än min D7i-zoom

Japp..det stämmer..D7i-zoomen är riktigt bra.
 
petterpuffen skrev:
Hoppas någon kan hjälpa mig. Tacksam för alla tips på kameror!

Vill du ha max bildkvalitet per krona så är det Canon 300D..absolut!
begagnat så finns en Canon D60 eller D30 som attraktiva alternativ.

vill du ha en mer kompetent (fler inställningsmöjligheter, bättre byggd och snabbare) än 300D så rekommenderar jag varmt Canon 10D.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.