Annons

Vilken systemkamera ska man köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

k-persson

Aktiv medlem
Hej. jag har funderat ett tag på att köpa systemkamera.
Jag vet inte om jag vill ha en nikon eller en canon eller någon anna. Jag har inte haft systemkamera innan. men jag älskar verkligen att ta bilder. jag skulle vilja ha en nikon D80, men dom finns inte att köpa längre. vilken rekomenderar ni?
tack på förhand
/ kajsa
 
Senast ändrad:
Detta är troligen detta forums vanligaste fråga; du har inte lust att ta en tit på sökfunktionen? Ledsen att vara så översittaraktig, men frågan är verkligen vanlig.

Vill du ha ett kort svar? Köp D90. Så, nu fick du ett råd i alla fall...

Per.
 
Detta är troligen detta forums vanligaste fråga; du har inte lust att ta en tit på sökfunktionen? Ledsen att vara så översittaraktig, men frågan är verkligen vanlig.

Vill du ha ett kort svar? Köp D90. Så, nu fick du ett råd i alla fall...

Per.

förlåt,var inte meningen att störa. mitt första inlägg på denna sida.ska försöka söka nästa gång
 
förlåt,var inte meningen att störa. mitt första inlägg på denna sida.ska försöka söka nästa gång

... och låt dig inte skrämmas bort av mitt bryska svar, heller! Ta en titt på några av tipstrådarna, så kan du komma tillbaka med konkreta frågor sedan. Det finns många kloka fotografer här, som gärna svarar på frågor, utom den du just ställde!

Per.
 
Det är lite som att fråga vad man skall köpa för bil... Meddelar man inte vad man skall ha bilen till, hur mycket plats man har, om man behöver dragkrok för att passa på släpvagnen man redan har, hur mycket pengar man har, om man är miljövän, om man är V8 fanatiker, om man skall köra mycket grusväg eller i skogen eller....

Ja du fattar säkert...
 
Eftersom 80 procent av allt som dryftas här redan har dryftats på forumet så skulle den bli urtrist om folk inte fick ställa frågor, så jag håller verkligen inte med om att man bara skall söka på frågor som är vanliga på forumet, då skulle det ju torka ut. Däremot kan ju vissa förståsigpåare hålla igen lite med bristfälliga kunskaper, vilket skapar oreda. Det sistnämnda har ju inget med denna tråd att göra, men ville säga det ändå.
 
Visst måste man kunna be om köpråd även om frågan har avhandlats tidigare. Men vill man få användbara svar bör man nog berätta lite mer om förutsättningarna -- t ex vilken budget man har och om det är något speciellt motivområde man är inriktad på.

För övrigt instämmer jag i att D90 är ett ganska bra förslag till den som gillar D80. Eller kanske just en Nikon D80 -- det ska nog inte vara så svårt att hitta ett fräscht exemplar till rimligt pris på beg-marknaden.
 
Visst måste man kunna be om köpråd även om frågan har avhandlats tidigare. Men vill man få användbara svar bör man nog berätta lite mer om förutsättningarna -- t ex vilken budget man har och om det är något speciellt motivområde man är inriktad på.

För övrigt instämmer jag i att D90 är ett ganska bra förslag till den som gillar D80. Eller kanske just en Nikon D80 -- det ska nog inte vara så svårt att hitta ett fräscht exemplar till rimligt pris på beg-marknaden.

okej, tack.
men vet du vad som igentligen är skillnaden mellan d80 och d90 ?
 
Det är lite som att fråga vad man skall köpa för bil... Meddelar man inte vad man skall ha bilen till, hur mycket plats man har, om man behöver dragkrok för att passa på släpvagnen man redan har, hur mycket pengar man har, om man är miljövän, om man är V8 fanatiker, om man skall köra mycket grusväg eller i skogen eller....

Ja du fattar säkert...

jo jag förstår..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.