niklasl
Aktiv medlem
Hej Johan! Köpte den näst sista Interfit Stellar 300i igår på Photax i Nybro - paketen är restade (tycks vara väldigt populära) och jag ville dessutom ha en större softbox och inte paraply (kolla t ex produktbilderna på dpreview). Valet föll på en 90x120 cm softbox. Den är stor som ett hus men ger ett härligt ljus som är svårt att få till på något annat sätt. För ansiktsporträtt klarar man sig sannolikt med mindre. Tittade lite även på kaffebrus paket men saknar mera information om tillbehör, kompatibilitet med andra märken (Stellar är ju kompatibel med Bowen och adaptern till softboxen kan bytas), etc. Stellar kan ställas in lite mera än Electra.
Jag är totalnovis på detta med blixtfoto men det ska bli kul att lära mera! Nedan första försöket, inte lätt med bara en blixt och upplättningsskärm (Janne o de andra proffsen får väl blunda nu) men roligt!
Jag är totalnovis på detta med blixtfoto men det ska bli kul att lära mera! Nedan första försöket, inte lätt med bara en blixt och upplättningsskärm (Janne o de andra proffsen får väl blunda nu) men roligt!