Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken programvara/drivers behöver jag för visa RAWbilder?
- Trådstartare MalZon
- Start datum
Tonyeagle
Aktiv medlem
Du har nog inte kunnat öppnat rawfilerna tidigare heller utan bara den inbäddade jpg-filen. Ta och ladda ner Canons DPP som är deras gratis rawkonverterare (och bildvisareav jpg, tiff och rawfiler). Finns på deras websida. Vill du som tidigare bara visa den inbäddade jpg-filen kan du ladda ner Fast stone image viewer som dessutom är ett bildvisningsprogram som även kan visa video som du tagit med kameran+enklare bildbehandling.
MalZon
Aktiv medlem
Nope, har sett RAW-filerna (.CR2) direkt i mappen i Windows.Du har nog inte kunnat öppnat rawfilerna tidigare heller utan bara den inbäddade jpg-filen. Ta och ladda ner Canons DPP som är deras gratis rawkonverterare (och bildvisareav jpg, tiff och rawfiler). Finns på deras websida. Vill du som tidigare bara visa den inbäddade jpg-filen kan du ladda ner Fast stone image viewer som dessutom är ett bildvisningsprogram som även kan visa video som du tagit med kameran+enklare bildbehandling.
Uppdaterade till senaste Camera RAW och i det kan jag öppna filerna iaf, Men vill som sagt se dem direkt i mappen som bildikon.
Har aldrig kört RAW + .jpg, utan enbart RAW.
Michael f8
Aktiv medlem
Är det kanske denna du saknar?
Update adds support for new camera models in Windows 8.1 and Windows RT 8.1 - Microsoft Support
Describes an update for Windows 8.1 and Windows RT 8.1 that adds support for new camera models.
support.microsoft.com
MalZon
Aktiv medlem
Har lyckats komma in på den innan, men 80D är inte listad.Är det kanske denna du saknar?
Update adds support for new camera models in Windows 8.1 and Windows RT 8.1 - Microsoft Support
Describes an update for Windows 8.1 and Windows RT 8.1 that adds support for new camera models.support.microsoft.com
Kanske ska chansa ändå?
fotobollfoto
Aktiv medlem
[...]
Har aldrig kört RAW + .jpg, utan enbart RAW.
Det Tony menade var att en cr2 (och andra tillverkares råfiler också) egentligen är ett helt litet paket som förutom seansordata och metadata även innehåller en jpg för förhandsvisning. Den finns där även om du fotar bara i raw.
Det saknas helt klart något på din dator. Hoppas du hittar.
MalZon
Aktiv medlem
Ok, ska kika på det i eftermiddag. Annars går det väl att köra allt i Lightroom?RAW image extension heter programmet jag kör med för att visa RAWfiler direkt i Windows, jag kör Windows 10 men det borde fungera även i Windows 8.
Third eye
Aktiv medlem
Ok, så här har jag haft det innan med gamla kameran. Det är såhär jag vill ha det med nya med.
Microsoft Camera Codec Pack slutade de inkludera nya Canonkameror i så nu är det just Raw Image Extention som gäller.
Det kommer se ut som det gjorde innan, det ger previews och thumnails i Windows utforskaren. Det t.o.m skrämde igång en halvtaskig möjlighet till Sonys råfiler när jag installerade det.
MalZon
Aktiv medlem
Prövade att öppna dem i LR men nope, gick inte där heller...Ja, att importera, visa och jobba med bilder från Canon EOS 80D i Lightroom skall funka alldeles utmärkt.
MalZon
Aktiv medlem
Prövade trial på denna, och det verkar funka. Får väl bli att man offrar en 100-ing, dock surt att det ska strula så förbaskat bara frö man byter kamera.
FastPictureViewer Imaging Products
Beautiful and fast image viewer for photographers, and robust imaging components for Microsoft Windows.
www.fastpictureviewer.com
thommya
Aktiv medlem
I Lightroom har den varit supportad ända sedan Lightroom 6.5 kom ut 16:e mars 2016.Prövade att öppna dem i LR men nope, gick inte där heller...
Vilken version på Lightroom har du?
MalZon
Aktiv medlem
CC 2015.1I Lightroom har den varit supportad ända sedan Lightroom 6.5 kom ut 16:e mars 2016.
Vilken version på Lightroom har du?
thommya
Aktiv medlem
Det förklarar ju saken.CC 2015.1
Vill du se dem och jobba med dem i Lightroom måste du uppgradera.
Preben_T
Medlem
Fungerar kanske FastStone Image Viewer?
MalZon
Aktiv medlem
Ja det är ju klart.. HahaDet förklarar ju saken.
Vill du se dem och jobba med dem i Lightroom måste du uppgradera.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Om du har du Bridge på datorn så kan du använda det.