Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken m4/3 för intervallfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
Jag är helt inne på att handla en (gärna begagnad) m4/3 kamera att använda delvis mycket för just timelapse/intervall-foto, men har märkt att väldigt få verkar ha det inbyggt i kameran utan man kommer behöva en stor fjärr som ska sköta det istället. Olympus e-pl6 verkar ha det men är lite över tänkt budget för tänkta syfte. Önskvärt vore förståss en mode-dial på toppen, men iom min budget kan jag frångå det.

Har två m4/3 adaptrar för m42 samt nikon på väg hem (billigt på ebay iofs) men inhandlade dom innan jag märkte att få kameror tycks fylla mina krav...

Någon med erfarenhet/ideer?

Har skalat ner till antingen Panasonic GX1 eller Pentax Q nu, båda med varsina ganska uppenbara för- och nackdelar. Egentligen är GX1 lite stor, men är en av få m4/3 som har inbyggd timelapse/intervallfoto möjlighet.

Lite förvånad att Q'n är så svårtillgänglig för att ha funnits på marknaden sedan 2011....

För att göra det hela lite lättare att välja fram tills dess att jag hittar en av dem (jag har inte värst bråttom egentligen) så tänkte jag fråga om vad ni som har/haft dessa kameror tycker om intervallfotomöjligheterna i och i övrigt vad man kanske bör tänka på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar