Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Kamera?!?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är oxå bara 15 år och då har man inte allt för mycket pengar. Jag köpte själv en HP Photosmart 735 för någon månad sen och är possitivt överraskad. Bildkvaliteten är mycket bra med tanke på priset (ca 2500:) och väldigt lättanvänd. Ett plus är att man kan filma hur länge som helst beroende på minneskortet. Den fick bra kritik i senaste numret av Digitalfoto för alla.
 
Hejsan!

En kompis köpte A70'n, har själv fotat med den och tycker den är kalas. Bra grepp och massa manuella funktioner som man kan växa i. Programautomatik också givetvis.

Hade en Olympus 2100UZ förut, en föregångare till Olympus 720. Den var jag otroligt nöjd med, och jag tror att 720 är en mycket kompetent kamera. Zoomen är otroligt värdefull när man inte kan gå nära inpå motivet.

Lycka till i ditt val!

/Erik
 
Ja, 720 och 350 är i min prisklass..Dock enivisas brorsan en del om att jag ska köpa en nikon *suck*.

Tack för allas suport..Fortsätt ni så jag samlar mer och mer information=)
 
Personligen brukar jag råda folk att köpa olympus eftersom jag själv har en c2100uz och den har varit och är fortfarande grym för sitt pris.
Har använt nikon coolpix 885 (kostade 3000) och tyckte nog att den var lite plastig och seg. Reserverar mig dock för hur oly 720 är men vad man kan se och läsa om den så verkar det vara ett bra köp. Räkna också med ett minneskort 128 mb, ca 400:- + lite laddbara batterier 300:- och vips så blev det drygt 4000:-. Skulle även fundera på beg kameror. Min olympus c2100uz känns helt ok fortfarande efter 9000 exp.
Jag hade en kodak dc215zoom innan dess och steget från denna var helt enormt i alla avseenden.
Man kanske kan hitta någon för ett bra pris (3000:- kanske). Annars så är ju tyvärr digitalkamera köp väldigt lätt att spendera fruktansvärt massa pengar på.
/Stefan
 
jo..jag lutar nog mer mot 720 just nu..Brorsan har sagt att han sponsrar med 500 spänn så han också kan få plåta lite. Sedan har jag redan laddare och gott med batterier..Sen när jag köper kort på 128mb kommer priset nog landa på ungefära utgångspriset(3500)
 
Kör du på något av dom större märkena som Canon, Nikon, Fuji, Minolta, Olympus eller Sony(har säkert glömt nåt) så får du generellt sett en bra kamera. Dessa är ofta ganska hård prispressade och ger bra valuta för pengarna. Desto högre upp man kommer, desto mindre valuta för pengar får man(Law of dimishing returns), dock bör det sägas att om man har behov av något som bara en dyrare sak kan ge får man bita i det sura äpplet litegranna. Men i dom lägena finns det få alternativ.
 
Barneby skrev:
jo..jag lutar nog mer mot 720 just nu..

Det är en riktigt trevlig kamera tycker jag..har det mesta man kan behöva, med utbyggnadsmöjligheter via adapter som ger möjlighet att ansluta både filter och konverter.
Bildkvaliten är riktigt bra för det priset och det stora zoomomfånget (motsvarande 40-320mm) .
 
Jag har varit iväg till några butiker idag och kollar in marknaden,,Dock så fanns inte 350 någonstans. Men jag var ju heller inte i några utarbetade fotobutiker som tex "Expert".

720 hittade jag på några ställen men ifrågasatte dess storlek..Den får man inte ned i byxfickan hur lätt som helst..Jag blir bara mer och mer kluven=(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.