ANNONS
Annons

Vilken kamera ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är nästan omöjligt att få till optik som ska vara bra billig och ljusstark, oavsett vilka märken man väljer. Pentax 16-50/2.8 eller Sigma 35/1.4 hade varit bland de bättre valen men förmodligen långt utanför din budget även begagnat.

35:an i paketet du nämner är optiskt OK, men plastig autofokus hyfsat snabb men ljudlig. Vet inte något om det andra objektivet.

Själv hade jag nog försökt få tag i en begagnad Tamron 17-50/2.8 och kompletterat med en mellanringssats för macrobilder.

http://www.ebay.com/itm/NEW-BOXED-P...515726?pt=Digital_Cameras&hash=item51b6295f8e
Hittade ett ex med 2 stycken objektiv för 4700kr. Har någon här erfarenhet av objektiven som säljs i annonsen? Detta kompletterar jag med 35man F2.4.
Är det ett bra val tror ni?

Tänk på att kamerapaketet du länkar till ingår de icke vädertätade objektiven och att du inte kan räkna med någon garanti.
Jag skulle lägga lite extra och köpa ett paket med wr objektiven från en återförsäljare inom eu, dylikt cyberphoto.

Tänk på att kamerapaketet du länkar till ingår de icke vädertätade objektiven och att du inte kan räkna med någon garanti.
Jag skulle lägga lite extra och köpa ett paket med wr objektiven från en återförsäljare inom eu, dylikt cyberphoto.

Ja inte heller den Tamron 17-50/2.8 jag föreslog är vädertätad, men ska man fotografera i mörka inomhusutrymmen är chansen kanske inte så stor att det regnar. Ska TS ha något
lågpris som är vädertätat ligger Pentax 18-55 nära till hands men den är inte så ljusstark. Med låg budget kommer TS behöva kompromissa med något.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar