Annons

Vilken fotoskrivare rekommenderas!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har beställt nära tresiffrigt, och alltid fått dagen efter. Läs alltid. Kanske har med att göra att jag inte bor i en skogsglänta.

Bara nästan tresiffrigt? Jag har med andra ord lång fler ordrar än du. Tidigare bodde jag i centrala Göteborg, numera bor jag 22 minuter med T-bana från Crimson.

Jag säger fortfarande: Oftast. Inte alltid.

Jag har beställt nära tresiffrigt, och alltid fått dagen efter. Läs alltid. Kanske har med att göra att jag inte bor i en skogsglänta.

Jag har också beställt flera ggr från Crimson. Men tyvärr får du inte samma resultat om du jämför med Epson R3000 och de större skrivarna.

Slår i hästlängden när det gäller skärpan och dynamisk omfång samt färger, även i svartvitt som är ännu bättre! Oslagbart!

På Crimson kör de med Fuji papper "glossy/matt peral typ" samt lasermetod som är helt ok för mig. Dock har jag ej provat välja svartvitt fotopapper via prefix, välja bättre fotopapper ILFORD. Det blir för dyrt. Runt 135kr st a3 st samt fraktkostnad och väntetider...

Men tyvärr får du inte samma resultat om du jämför med Epson R3000 och de större skrivarna.

Sanning med modifikation. Om du pratar om Crimsosn tjänster "Express" och "Poster" så har du rätt, det är uteslutande C-prints från Durst Lamda-maskiner.

Men om du kör "Prefix" så (beroende på storlek/materialval) kör Crimson med Epson-storformatare på en del jobb.

Jag är helt enig i att Gamut/Lyster från Pigmentbläck spöar skiten ur Lamda-resultatet. (Jag har en 4880 hemma)

Jag har än så länge inte hittat någon som lyckats med bättre utskrifter än min IX6550. Någon har varit i stort sett lika bra men dom flesta har haft betydligt sämre utskriftkvalitet. Nu har jag bara utnyttjat fotoaffärer och elektronikkedjorna, så det finns säkert bättre om man vet var man skall gå, Har man sin egna skrivare och ser att något ser lite blasé ut så kan man snabbt fixa till det.

/Karl

Sanning med modifikation. Om du pratar om Crimsosn tjänster "Express" och "Poster" så har du rätt, det är uteslutande C-prints från Durst Lamda-maskiner.

Men om du kör "Prefix" så (beroende på storlek/materialval) kör Crimson med Epson-storformatare på en del jobb.

Jag är helt enig i att Gamut/Lyster från Pigmentbläck spöar skiten ur Lamda-resultatet. (Jag har en 4880 hemma)
Kör Crimson Lambda-maskinerna istället för Fuji för Expresstjänsten upp till 30x45 numera? Vet du eller gissar du? Storformat bläckstråleutskrifter var förr bara för canvas, men det kanske också har ändrats?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto