Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken fotografkategori tillhör du?
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
centipod
Aktiv medlem
Jag startar väl en egen kategori...
Jag har varit intresserad av foto i några år men inte ägnat så jättemycket tid åt det. Är inne på min andra systemkamera och vill gärna lära mig mer men har inte riktigt tid. Jag är inte speciellt intresserad av digitalfoto och tycker att det bästa med digitalfoto är att folk säljer sina analoga kameror billigt!
Jag har varit intresserad av foto i några år men inte ägnat så jättemycket tid åt det. Är inne på min andra systemkamera och vill gärna lära mig mer men har inte riktigt tid. Jag är inte speciellt intresserad av digitalfoto och tycker att det bästa med digitalfoto är att folk säljer sina analoga kameror billigt!
aolsson
Aktiv medlem
Svarade D eftersin det roligaste är att vara ute och "skjuta" samtidigt som det är helkul att krypa in i mörkrummet en kväll eller att varva upp scannern eller .....
Kort sagt. Kör alla analoga format från bladfilm till småbild plus digitalt (ska uppgradera den sidan så småningom - om det inte blir 8x10 tums bladfilm i stället dvs...)
Kort sagt. Kör alla analoga format från bladfilm till småbild plus digitalt (ska uppgradera den sidan så småningom - om det inte blir 8x10 tums bladfilm i stället dvs...)
agaton60
Medlem
Som vanligt passar jag inte in i någon grupp. Men är nog mest F men ändå inte.
Jag har fotograferat sen 50-talet men inte framkallat/kopierat något själv med analog teknik.
Har haft 5-6 analoga kameror. Använder fortfarande 2 SLR. Är inne på min 3:e digitala men är just nu fruktansvärt frustrerad. Arbetar mycket i Photoshop.
Väljer just nu mellan Nikon D70/Canon EOS 300D. Men just när jag bestämt mig dyker Canon EOS 350D upp. Har också hört talas om Nikon D70F.
Känns som "När jag äntligen bestämt mig så borde jag väntat lite till och någon/några talar alltid om för mig att dom kunde fixat kameran billigare".
Har alltid med mig minst en kamera. Tar mycket kort. Läser allt jag kommer över.
Sålt en del kort men betraktar mig som amatör.
Kontenta: Älskar att fotografera och redigera digitalt.
Jag har fotograferat sen 50-talet men inte framkallat/kopierat något själv med analog teknik.
Har haft 5-6 analoga kameror. Använder fortfarande 2 SLR. Är inne på min 3:e digitala men är just nu fruktansvärt frustrerad. Arbetar mycket i Photoshop.
Väljer just nu mellan Nikon D70/Canon EOS 300D. Men just när jag bestämt mig dyker Canon EOS 350D upp. Har också hört talas om Nikon D70F.
Känns som "När jag äntligen bestämt mig så borde jag väntat lite till och någon/några talar alltid om för mig att dom kunde fixat kameran billigare".
Har alltid med mig minst en kamera. Tar mycket kort. Läser allt jag kommer över.
Sålt en del kort men betraktar mig som amatör.
Kontenta: Älskar att fotografera och redigera digitalt.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Kategori K. Den som inte går att kategorisera.
maxzomborszki skrev:
Kategori K. Den som inte går att kategorisera.
Det behöver ju inte passa perfekt, det finns säkert någon som du känner dig mer hemma i.
ulricahdesign
Aktiv medlem
Jag är en B blandat med en I
Tjilevipp )
Tjilevipp )
dJb
Aktiv medlem
Jag är också en solklar F. Fotar gärna med Velvia, Plus-X eller Ilford Fp4 men tycker att digitalt är himla smidigt. Har en D60 som än så länge räcker alldeles utmärkt, särskilt som jag i princip aldrig fotar annat än på ISO100.
Kanske blir det dock att byta upp sig när Canon lanserar nästa generation efter 20D.
Kanske blir det dock att byta upp sig när Canon lanserar nästa generation efter 20D.
date
Avslutat medlemskap
Ujj =)
D - Tri-x ? vad är det ?
H - Nydanande nja och kommer nog överens med A, Analogt VS digitalt överlåter jag åt andra att träta om.
Väldikt teknikintresserad inom många områden.
Lusläser inte brustester men gärna annat.
Köper grejjer som jag tycker är bra (även über proffs) om jag vet att jag blir nöjd och har råd.
D - Tri-x ? vad är det ?
H - Nydanande nja och kommer nog överens med A, Analogt VS digitalt överlåter jag åt andra att träta om.
Väldikt teknikintresserad inom många områden.
Lusläser inte brustester men gärna annat.
Köper grejjer som jag tycker är bra (även über proffs) om jag vet att jag blir nöjd och har råd.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Var väl menat lite som motsägelse (kategorin med de som inte går att kategorisera). För egen del beror det väl mycket på dagsformen, även om jag sällan känner mig som tjej så vi får stryka B.elmfeldt skrev:
Det behöver ju inte passa perfekt, det finns säkert någon som du känner dig mer hemma i.