Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken film för att få denna bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

jaffa007

Aktiv medlem
Hej detta kanske inte har så mycket med efter exponeringen att göra, men enligt mig passade frågan här,

Har hittat en bild, den är tagen med Ectachrome 64T, Jag älskar helt enkelt färgerna på denna bild, hur fylliga dem är!, jag själv fotar inte mycket dia, så jag undrar om någon har sett en rulle som har ungefär samma färgåtergivning som denna? dvs en rulle som kan framkallas i C-41?

Bilagor

• Ectakrome.jpg
    Ectakrome.jpg
    12.8 KB · Visningar: 415
Jag tycker det ser ut som vilken konsumentfilm som helst, inlämnad för framkallning och rå-kopior på ett riktigt bra labb. Svårare än så är det inte :)

Jag skulle prova Kodak Portra 160VC. Det finns en som heter NC också, men VC ger mer stuns i färgerna. Det är C-41.

Jag tror en vanlig konsumentfilm räcker för det där - typ en Fuji Superia 200 eller 400. Vill man ta det lite extra långt och är stadig på handen kan man alltid satsa på en Kodak Ektar 100, den är galet färgglad och skarp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar