Hej
Jag använder Maxtor onetouch hårddiskar och är nöjd. Det jag gillar mest är att det medföljer ett program som heter Retrospect som bara överför de nya filerna man lagt på källdisken (har koll vad som redan finns på backuphårddisken), vilket gör att backupen tar typ några minuter vid normal backup och vilket minskar hårdiskhaveri, hinner inte bli så varm.
Har även en 500GB lacie, men det medföljande programmet gör en helt ny backup varje gång vilket typ tar 7 timmar eller så, mindre bra och varm blir den. På Lacien gör jag inte backup så ofta, tar alldeles för lång tid. Gillar inte riktigt Lacie.
Litar inte så mycket på hårdiskar så jag kör en backupp i datorn (har 4 där) och har 3 externa hårddiskar, en 250GB Maxtor, en 500GB Maxtor, en 500GB lacie.
I maxtorn sitter det fläkt som kyler, men jag använder ytterliggare en extern fläkt som jag sätter på vid backup.
Gäller att ha en bra hårdisk och då gärna en intern fläkt som kyler samt ett program som på ett enkelt sätt sköter backupen, tex på maxtorn så trycker man bara på en knapp på hårddisk lådan och efter några minuter är backupen klar, smidigt, finns säkert fler med så enkel funktion.
MVH
Omar