Annons

vilken digital systemkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
HDFS) (KGS skrev:
Inte ens 10D´n? nåja jag ids inte kolla allt du skrivit men du har låtit mäkta belåten både med din Dimage 7i och din 10D. Var så säker på att du kommer att hitta nackdelar med din 20D också inom ett år eller två...
10D är en väldans bra kamera, frånsett hastigheten, vilket jag faktiskt "klagade" på redan innan jag fick den.
7i är en mycket bra kamera i sin klass, men har som bekant många begränsningar, vilket gjorde att jag var tvungen att köpa 10D om jag skulle kunna ta de bilderna jag ville ta.

HDFS) (KGS skrev:
Kanske sökaren går att förbättra? Kanske AF´n går att få mer exakt? Bättre mörkersikte? tja vad vet jag... mer upplösning kanske? För inte tror du väl att din 20D är din sista kamera?
Klart det går att förbättra, det gör det alltid.
Poängen är att jag inte längre känner mig begränsad, vare sig vad gäller hastighet eller bildkvalitét.

Jag kommer givetvis köpa en ny kamera när jag känner att det är befogat både fotografiskt och ekonomiskt.

Njae... kamerorna blir bättre o bättre. Kim kan nog stå ut i två år med sin 20D. Jag har ju haft min A1 rekordlänge, 15 månader igår... så länge har jag aldrig haft och använt en digital kamera!

Och just nu finns det inget att byta till ens...

sagan skrev:
Jag kommer ha den längre än 2 år. *lovar*

Jag byter när det kommer en med fullstorlekssensor till vettigt pris eller om den jag har pajar.

Har du förresten koll på om Tamrons och Tokinas kommande vidvinkelzoomar även passar fullstorlekssensorer eller är det bara Sigmas 12-24 som gör det?

/Johan

Jo, du säljer väl hellre din 10D eller kör med tre hus, lite extra backup e aldrig fel... jag hade kvar min D7 nästan ett år efter att jag köpte Aette, men det blev inte många bilder tagna med den, förutom en o annan på just A1:an då... *s*

Och jag har fortfarande kvar min QuickTake 100 som i dagens penningvärde väl kostade som ett 20D hus, den fyller 12 år 2005.
Stolt (!) som en tupp kunde jag ta högupplösta bilder med den redan då... 640x480 pixlar var högupplöst!

http://www.epi-centre.com/reports/9403cdi.html

Mer off-topic

Stinkare är även benämningen som återfinns i bland annat Labos katalog har jag för mig. Den perfekta "stink-bågen", osv. Det är det bästa sättet att lära sig på enligt mig. Sen kan man bli mer exotiskt. Ett tag var jag ju på G att blå instruktör i stockholmsklubben också. Men det var ett tag sen.

Jag har ett rätt fint nålsikte på arm, och en bra båge med carbonlemmar och kolfiberpilar till det... Eastons ACC.. I övrigt är det stabbar som saknas, har en liten kortstabbe, men det gick lätt bra upp till en 50 meter eller så.

De bilderna jag sett från Canons EF-S 10-22/3.5-4.5 USM har sett riktigt bra ut, inte jätteskarpt i hörnen, men ändå fullt godkänt.

sagan skrev:
De bilderna jag sett från Canons EF-S 10-22/3.5-4.5 USM har sett riktigt bra ut, inte jätteskarpt i hörnen, men ändå fullt godkänt.

EF-S passar inte min 10:a. Dessutom skulle väl den bli rätt dyr?

Hoppades på Tokinas glugg då den har F/4.0 över hela zoomomfånget. Håller den i test blir det kanske den ändå.

/Johan

Ah, du kör med 10D.
Japp, det är problemet för mig oxå, den skulle endast fungerar på min 20D, det kan jag kanske leva med dock.

Priset ligger på 7995:- på cyber:
http://www.cyberphoto.se/canon/ef/10-22.php

Observera att vikten bara är dryga hälften mot sigmas 12-24:a..trevligt, tycker jag iaf.
Dessutom är den ljusstarkare.
hansen2 skrev:
Hoppades på Tokinas glugg då den har F/4.0 över hela zoomomfånget. Håller den i test blir det kanske den ändå.
Japp, det ska bli intressant att se test på den och även på tamrons.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar