** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä, Rambler är fel. Att det är en USA-bil är väl ingen större hemlighet. På'n igen.

/Stefan T

Jag tror nog inte det är det men kan inte hålla mig från att gissa: Oldsmobile 1958? Vad hette de? "Super 88 Holiday" eller nå't?

Attans, fick jag rätt i alla fall! OK, jag överlät ju frågandet förra gången jag fick rätt på Cord'en, men den här gången ska jag leta fram någon bild. Återkommer...!

OK, ber om ursäkt för dålig bild, men å andra sidan får ni redan nu halva bilen... Min bror ägde denna då jag var någonstans 10-15 år gammal, bilen några år äldre än jag själv.

skanna0002.jpg

Hmm...vild gissning: 1963 Buick Skylark

Bilagor

• 1963buick_Skylark%20Sport%20Coupe.jpg
    1963buick_Skylark%20Sport%20Coupe.jpg
    18.8 KB · Visningar: 1,017
Det var den perfekta gissningen, grattis!

Hade tänkt mig ledtrådar i form av att det fanns en specialmodell också ("Special") och att den lilla V8'an (215, alltså 3,5 liter, samma som länge satt kvar i Rover) sjöng som en lärka... Men nu behövdes inga ledtrådar!

skanna0003.jpg

Senast ändrad:
Det var den perfekta gissningen, grattis!

Tackar, var mest tur som ledde fram till gissningen...men jag undrar ändå, vet du om sidospeglarna på brorsans bil var original och satt där dom satt ifrån fabriken? Har inte hittat en enda skylark med liknande speglar och placering...kan vara jag som inte har letat tillräckligt på nätet dock ;)

Har insett att alla mina tidigare ledtrådar varit kanske lite för lätta, så nu bör det bli lite klurigare, varsågoda:

Bilagor

• tricky.jpg
    tricky.jpg
    38.4 KB · Visningar: 966
Näe, speglarna på framflyglarna var säkert inte original, antagligen hade de skruvats dit någon gång inför någon svensk bilbesiktning...

Jaha, går vi ifrån USA-bilstemat nu, tro, är det en Japan, Mazda eller nå't? Näe, jag har ingen aning...

Näe, speglarna på framflyglarna var säkert inte original, antagligen hade de skruvats dit någon gång inför någon svensk bilbesiktning...

Jaha, går vi ifrån USA-bilstemat nu, tro, är det en Japan, Mazda eller nå't? Näe, jag har ingen aning...

Du vet en annan som inte har har riktig koll på det här med detaljer på bilarna använder sig av allt man kan komma över...därför skrev jag nästan av Skylarken pga speglarna ;)

Går ifrån och går ifrån USA-tema...351 Cleveland motor i bilen på bilden...sen säger jag inte mer just nu ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar