Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag menade inte att man ska svara med bild, utan att om man svarar rätt får man lägga upp en bild. Inte som nu senaste inläggen då vem som helst lägger upp en bildfråga utan att han svarat rätt
 
Bra jobbat.

Gordon Keeble Coupé 1965

Designad av Giorgetto Giugiaro hos Bertone.
F ö mycket lik Lancia Flaminia.
 

Bilagor

  • bil 4_2.jpg
    bil 4_2.jpg
    62.8 KB · Visningar: 510
petter olsson skrev:
Jag menade inte att man ska svara med bild, utan att om man svarar rätt får man lägga upp en bild. Inte som nu senaste inläggen då vem som helst lägger upp en bildfråga utan att han svarat rätt

Jag håller med, troligtvis blir det en mer intressant blandning av bilar på det sättet med - annars hittar någon hit som har en böjelse åt både gammalt och udda och bombarderar oss med, vilket gör det här mer eller mindre omöjligt för folk som har för lite fritid över för studier av obskyra 60-talare. :D ;)

/J
 
Då blev det min tur att komma med bild! :) En liten ledtråd kan vara att bilden är tagen 1:a maj..
 

Bilagor

  • pict0069-3.jpg
    pict0069-3.jpg
    44.7 KB · Visningar: 498
Jag har tyvärr ingen bilbild tillgänglig för tillfället, så någon annan får gärna fortsätta :)
 
richardk skrev:
Det gick snabbt! :)

Visst är det en Dino 246 GT !

Egentligen hade jag kanske fel, eftersom Dinon inte officiellt fick heta Ferrari (även om de flesta av dem är försedda med Ferrariemblem ändå). Den räknades väl som lite "för klen" med den lilla Citroën-sexan ...

Jag tycker det är en av de snyggaste modellerna Ferrari tillverkat (oavsett motor) :)
 
Tillåt mig allra mjukost att, om inte protestera, så i alla fall undra var du fått detta ifrån???
"Citroen-sexa"

Denna motor, i olika varianter/trimningsgrader, återfinns i ett par Fiat- och Lancia-modellar men att Citroen skulle haft ett finger med i spelet var nåt nytt!!!

(Detta hör inte hemma i denna tråd men Anders kanske kan svara mig personligen så vi inte stör de andra deltagarna)

/Stefan T
 
Undrar om inte Anders kanske tänkte på Maseratis konkurrerande modell Merak som fick dela V6a med Citroen SM..? Hursomhelst, bilen var en Dino 246 GT som Anders svarade och jag tror att de allra flesta idag räknar det som en äkta Ferrari även om den aldrig officiellt av fabriken såldes som en såden. Motorn konstruerades av Ferrari och för att få upp tilverkninsgvolymerna för motorn använde sig även FIAT av den i sina Dino modeller, sen hamnade den också i Lancias Stratos.

Eftersom ingen annan lagt upp nån ny bild lägger jag in en till här.. märke o nodell?
 

Bilagor

  • pict1449-2.jpg
    pict1449-2.jpg
    36.9 KB · Visningar: 382
Jodå, Jaguar XK är det.. kanske lite för snällt att ge rätt för det, finns ju ett antal XK att välja på...men godkänt! Denna var en XK150 Roadster S - snyggast i XK serien tycker jag!

Fredriks tur att komma med bild!
 

Bilagor

  • pict1449-3.jpg
    pict1449-3.jpg
    58 KB · Visningar: 361
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.