Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
jasså det var en Tatraplan ändå. De jag såg bilder på var kanske sämre motoriserade och saknade kylluftgallren.
Nå, här har vi en ny:
 

Bilagor

  • _mg_8502 detalj.jpg
    _mg_8502 detalj.jpg
    66.3 KB · Visningar: 767
Om Tatran.
Jag minns den från min barndom. Min far pekade ut tatrorna och berättade vilka fina bilar de var. Men din bild var lurig, det är väl en sportvariant du hittat med extra luftintag.

Om nya bilden.
En ledtråd? svensk?
 
Nu var jag snabb va? Du skrev mitt namn och se'n Jon Erik. Jo han var före men vi var inne samma minut.

Så gled det in en önskan om ledtråd medan jag skriver här.

Designens hemland skulle jag säga och jag menar inte Sverige.
 
varsågod, det var ganska dött lopp och jag hade ingen bra färdig bild.

Att det är en italienare som ritat tycker jag känns, Jag lurade på om blen tillverkats i Sverige, men det var tydligen fel spår.
 
Jag som trodde första bilden var från bilens insida!
Jag googlade fram lite bilder på Alfor, men hittade ingen med rätt dörrhandtag. Det känns som en tvådörrars Alfacab. NU säger jag godnatt.
 
I väntan på att Jerry letar reda på en ny bild sticker jag in denna lilla kluring.

Märke och modell?
 

Bilagor

  • tumnagel.jpg
    tumnagel.jpg
    4.8 KB · Visningar: 650
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.