Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bild önskar du att du tagit?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kim7i skrev:
har inte bytt åsikt, jag gav min syn på saken, och höll med om att man kan ta hela diskussionen på kul!

och jag höll oxå med om att det är frivilligt att tolka som man vill!

Fast Kim, du har ju i andra forum gapat om att en femma från dig betyder att det är en bild du skulle ha varit stolt om du tagit. Borde du då inte i konsekvensens namn hålla fast vid denna utfästelse istället för att nu påstå något annat när det gäller egna och andras bilder?
 
Tack Jan för att du generat så många visningar på Lunnefåglarna...)

Din Ryttlande mås är en klassiker men den bild jag spontant tänker på är denna

Gulärla
 
Hmmm, inom "min" kategori?

Jag antar att min största kategori är hästar...sedan natur. Hästar klarar jag av, natur är det värre med .-)

Dom bilder jag anser vara bäst ligger inte i min kategori, eftersom känslomässiga bilder hamnar oftast på personer.

Men det finns givetvis ett stort antal bilder jag känner starkt för inom kategorin natur. Jag kan bara under den snaste dagen referera tilld enna som jag totalt blivit uppslukad i.
 
Jag tycker att "Denna" Tiger är superbra och jag önskar att de va ja som hade tagit den.
Jag har 10 Favvisar i min profil om har samma smak som jag.


Adam
 
joker skrev:
Fast Kim, du har ju i andra forum gapat om att en femma från dig betyder att det är en bild du skulle ha varit stolt om du tagit. Borde du då inte i konsekvensens namn hålla fast vid denna utfästelse istället för att nu påstå något annat när det gäller egna och andras bilder?

1: jag har inte gapat (jag har skrivit). nedlåtande påståenden från din sida. (du är kvick på att skriva nedlåtande om andra som inte delar din åsikt)

2: att anse att man skulle vara stolt över att ha tagit en bild (om jag hade tagit den), och att ha önskat att jag tagit en bild som andra tagit är två olika saker.

3: vet att du har svårt att fatta vad jag menar..så det är bäst att du lämnar det därhän..
 
Senast ändrad:
Kim7i skrev:
1: jag har inte gapat (jag har skrivit). nedlåtande påståenden från din sida. (du är kvick på att skriva nedlåtande om andra som inte delar din åsikt)

Fast du skriver på ett väldigt, förlåt väldans, gapigt sätt.
Du blandar ihop om och till. Jag skrev inte om dig utan detta var riktat direkt till dig.

2: att anse att man skulle vara stolt över att ha tagit en bild (om jag hade tagit den), och att ha önskat att jag tagit en bild som andra tagit är två olika saker.
Skillnaden är lika stor som mellan väldigt och väldans ...

3: vet att du har svårt att fatta vad jag menar..så det är bäst att du lämnar det därhän..

Du har vare sig förmåga eller kapacitet att avgöra vad som är bäst. Därför avgör jag när jag anser det vara bäst att lämna något därhän.
 
Här gäller det att inte tänka för länge, för då blir det en omöjlighet. Men om jag bara spontant tänker "härlig bild på fotosidan" så hamnar pilen på....

Kristina Wiréns Törstiga

... just för att det är en bild jag är avundsjuk på, en bild jag önskar att jag hade tagit!
 
De flesta förstår syftet med tråden.
Låt oss fortsätta hitta guldkorn och strunta i de som vill diskutera annat. :)

Vore tråkigt om vi lät några få förstöra för oss alla andra.
 
Senast ändrad:
Precis. Det här är ju en av de trevligare trådarna på sistone och en av de få som inte handlar om utrustning. Så den stänger vi inte.

Stridigheterna hänvisas dock till något annat slagfält, blir det fler inlägg i det ämnet åker de bort bums.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.