Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bild är bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)
Båda bilderna hade intressanta färger. Svårt att välja. Färgerna gör sig olika bra på olika ställen. 1an tycker jag dock ger en mer naturlig färg.
 
2:an !

Bättre komponerad (gylene snittet på himlen möter berget och floden utgör en diagonal).

mvh Erik !
 
Jag tror att 1:an är den som är mest lik verkligheten vid fotograferingstillfället, men hade jag gjort en turistbroschyr hade jag valt 2:an på grund av trevligare komposition och mer inbjudande färger i grönskan. Men som flera andra skrivit, en färgtemperatur någonstans mittimellan de båda bilderna skulle nog vara bäst.
 
Som amatör föredrar jag ettan, men det kan ju vara så att tvåan mer överensstämmer med verkligheten.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.