Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka kameror har autofokusmotor i kamerahuset?

Produkter
(logga in för att koppla)

ALEEEX

Aktiv medlem
Hejsan!

Har fått ett gott råd från en vän inför mitt kommande systemkameraköp att kameran MÅSTE ha autofokusmotor i kamerahuset då det underlättar väldigt mycket vid köp av objektiv.

Problemet är att om jag tex ska filtera på pricerunner så kan jag inte välja "Autofokusmotor? Ja/Nej". Så om man hittar en fin&bra kamera som man diggar så vet man inte om kameran har autofokusmotor.

Någon som vet någon "lista" på kameror som har det i huset, eller om någon som hade tid kunde skriva alla kameror mellan priset 5.000:- - 9.000:- som har motorn i huset.

MVH

Alla digitala systemkameror från Sony har autofokusmotor i kamerahuset. De kan därför använda alla objektiv med Alfa-fattning som tillverkats sedan 1985 av Minolta, Sony och andra tillverkare. Detta oavsett om objektiven har autofokusmotor eller inte.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto