Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka butiker i Tyskland kan man lita på?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurra1980

Aktiv medlem
Ska ev köpa en Nikon D80 och kollar på de 4 översta butikerna i länken: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111695&c=eur

Är det någon som känner till dessa och hur fungerar det med garanti och vad skulle hända om en butik skulle vägra laga kameran om det blir något fel. Jag tänker ju att eftersom jag inte köpt den i sverige gäller kanske inga garantier överhuvudtaget. Då vore det ju dumt att snåla på 700-800 spänn, men jag vet inte om jag har råd överhuvudtaget om jag köper i sverige.

Tacksam för svar.

/Gurra

Har bara handlat objektiv från Tyskland so far och har inte haft nå problem med dem.

Och så vitt jag vet är att om kameran är köpt inom EU så ska garantin gälla.

Men kolla igenom betygen som de butikerna har och bilda duig en egen uppfattning skulle jag säga.
Och kolla dig inte alltid blind på priserna utan kolla hur mycket fraktkostnaden är.
Ibland kan de kräva en 50 Euro i fraktkostnad.

Själv har jag nästan alltid använt tyska eBay vid köp.

Jag har testat ett flertal av butikerna och kommit fram till att man ska undvika pixmania.com - deras service är icke existerande. Technikdirekt är helt ok men när det gäller service så måste jag nog säga att ac-foto.de är mycket bra att ha att göra med -snabba att svara på frågor och annars också serviceinriktade.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar