hailstorm
Aktiv medlem
Hejsan... hoppas att titeln talar för sig själv. Jag ska köpa dels en 50/1.4 (min 1.8mk2 håller på att paja) och dels en ny zoom...
Jag har ef-s fattade 18-55 och den är ju minst sagt inget att hänga i julgranen (för priset är den jävligt fin men jag vill ha bättre)...
Ljusstyrkan är viktig så jag vill ha en ljusstark zoom... Zom jag ser det finns det några alternativ:
Sigma EX 17-35/2,8-4,0 DG HSM till Canon AF
Sigma EX 15-30/3.5-4,5 DG till Canon AF
Sigma EX 18-50/2,8 DC till Canon (allergisk mot aps-c optik)
Just nu lutar det åt Ex 17-35an HSM + ft mf... men kantskärpan är tydligen dålig på den... SNÄLLA!!! hjälp mig... finns det någon optik från någon annan tillverkare som är bättre än dessa för samma pris?
Jag har ef-s fattade 18-55 och den är ju minst sagt inget att hänga i julgranen (för priset är den jävligt fin men jag vill ha bättre)...
Ljusstyrkan är viktig så jag vill ha en ljusstark zoom... Zom jag ser det finns det några alternativ:
Sigma EX 17-35/2,8-4,0 DG HSM till Canon AF
Sigma EX 15-30/3.5-4,5 DG till Canon AF
Sigma EX 18-50/2,8 DC till Canon (allergisk mot aps-c optik)
Just nu lutar det åt Ex 17-35an HSM + ft mf... men kantskärpan är tydligen dålig på den... SNÄLLA!!! hjälp mig... finns det någon optik från någon annan tillverkare som är bättre än dessa för samma pris?