Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vidvinkel till Fullformat
- Trådstartare Schulz
- Start datum
RickErik
Aktiv medlem
Jag är sugen på en 17-40 till min 5D MKIII men tänkte att jag kollar ifall ni har några andra tips som man kanske skall ha istället.
Har en tanke att använda det för snygga vidvinkel bilder i stadsmiljö.
Har 17-40 f4L och är jättenöjd med den. Har även 16-35 f2.8L II men den använder jag bara vid nattfotografering eller riktigt dåligt ljus. Den är stor och tung, inte alls lika smidig som 17-40 mm'n
claeshugo
Aktiv medlem
Jag har haft 17-40 och var i huvudsak mycket nöjd. Enligt mig bättre än sitt rykte och man får mycket objektiv för pengarna. Dock inte så mycket kantskärpa att hurra för men om man tog det i beräkning så fungerade det väl. Lätt och smidigt och L-kvalitet. Jag har dock bytt till 16-35/4 IS och det är en helt annan liga men också tyngre, större och framförallt dyrare. Jag förstod inte vitsen med IS på en vidvinkel innan men nu gör jag - mycket användbart för mitt fotograferande.
hbengtsson
Aktiv medlem
Håller med om 16-35/4 IS. Sanslöst bra vidvinkelzoom från Canon. Jag bytte faktiskt in mitt 16-35/2.8 II och har inte ångat mig en sekund. Framförallt kantskärpan är imponerande, något av en akilleshäl på de äldre zoomarna.
Ola Dyrhill
Aktiv medlem
Själv går jag och väntar på att Tamrons nya 15-30/2,8 med IS skall börja säljas
Förhoppningsvis under Q1 2015
Förhoppningsvis under Q1 2015