Annons

Vidvinkel objektiv!

Produkter
(logga in för att koppla)
Cosina 19-35

ja kring den prisklassen så får du väl Cosina 19-35mm. Den är lite plastig men vafan det är bilderna som räknas, den har fått bra kritik för linserna men det finns ju även begagnat. Du lär ju få en miljard tips o köpa fast vidvinkel.:)

...men inte av mig!

Jag köpte en Canon 20-35 zoom som jag är super-nöjd med!

Begagnad kan du nog hitta denna för ca 3 000 kr; vill minnas att jag såg en i FOTO / jan-02 under begagnat.

Det enda negativa är att det är 78 mm filter till den som kostar hur mkt som helst - men det är ju vidvinkel så vaffan...?

Canon EF 22-55 USM kostar 2300:-
Är väl egentligen tänkt till IX (APS) kamerorna men passa lika bra till hela EOS systemet

Vill du ha en ny glugg så kan jag rekomendera cosina 19-35mm. Visst är den lite plastig. Men jag har haft min ett par år nu och den håller ihop bra, och bildkvalitén är förvånande bra för en så billig glugg. 2300:- hos scandinavian tror jag.
Den stora nackdelen med den är att närgränsen är på 0,5m, vilket är för långt vid 19mm i många lägen. Mvh Micke

Hur stor är egentligen skillnaden mellan t.ex. 19 och 28 mm som är den minsta vidden jag har idag. Är skillnaden enorm?

Ganska stor ja.

Titta här (ja jag vet, inte det bästa men det ger en liten fingervisning)

© Canon Inc 1996

Bilagor

• vidvinkel.jpg
    vidvinkel.jpg
    5.7 KB · Visningar: 199
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar