Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Videoprogram med slow motion

Produkter
(logga in för att koppla)

Aldalfo

Aktiv medlem
Jag redigerar video klipp i windows 7 movie maker. Där finns det tyvärr ingen möjlighet till slow motion, och det är det enda jag saknar. Jag har sökt runt efter gratis program, men jag får inte till det riktigt. Vill hitta ett program som kan konvertera mitt klipp till slow motion, sen ska jag öppna det i windows movie maker

Sigma player. Funkar bra att se alla klipp i slow motion, men går inte att spara ner dem :(

Pinnacle VideoSpin. Hittar ingen slow motion i den gratis versionen:(

Finns det något som funkar?

Jag har då aldrig gjort slow motion med "riktig" film, men när jag gjort det med helt datorgjorda spelfilmer så har jag spelat in med högre framerate och därefter sänkt den. Exempelvis så filmar du i 48 fps om din slutgiltiga produktion ska vara i 24, och du vill att filmen spelas upp i halv hastighet.
Vilket program du ska göra detta i kan jag inte hjälpa med, det var flera år sedan jag gjorde sådant själv.

Jag redigerar video klipp i windows 7 movie maker. Där finns det tyvärr ingen möjlighet till slow motion, och det är det enda jag saknar. Jag har sökt runt efter gratis program, men jag får inte till det riktigt. Vill hitta ett program som kan konvertera mitt klipp till slow motion, sen ska jag öppna det i windows movie maker

Sigma player. Funkar bra att se alla klipp i slow motion, men går inte att spara ner dem :(

Pinnacle VideoSpin. Hittar ingen slow motion i den gratis versionen:(

Finns det något som funkar?

Sökte på youtube, ett tips jag hittade: If you have windows vista or windows 7 and you have the new crap movie maker then you can download the old movie maker and it will run on vista and 7 here from the microsoft website. Just download and install and you will have the old movie maker!

Och klippet: http://www.youtube.com/watch?v=FMz6wy26X-Q

Tack för tipset. Jag laddade ner den gamla movie maker. Nu funkar det.
Dock verkar den inte kunna spara i HD 1280x720.

Varför är det alltid något som ska krångla....Min kamera spelar in HD 1280x720 16:9 BREDBILD, och gamla movie maker kan bara spara ner till 720x576 4:3 STANDARDBILD.
Resultat, lite deformerade ansikten mm
Annars var det ju perfekt.

ANNONS