Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vi tar en känga åt Fuji i Ånge oxå.

Produkter
(logga in för att koppla)

pixelbild

Avslutat medlemskap
Fan det är alltid nåt fel när man får tillbaks bilderna,idag fick jag min påse tillbaka med nån annans film i.
 
Skickade precis tillbaka 6 rullar till Fuji. Alla bilderna var skarpt rödfärgade och ingen riktig skärpa. Får se om de lyckas göra om dem.
 
använde Fuji digitallabb förra veckan (är det ånge) fick tillbaka en 20x20 som precis stenhård i kontrasten, där personen på bilden fått stora likbleka vita fläckar i ansiktet, får bli något annat labb i fortsättningen om dom inte svarar på mitt mail.
 
Fick tillbaka en rulle från fuji där dom hade klippt inne på själva diat i flera fall. En annan rulle hade färgstick. Undvik Fuji i Ånge!!!!!!!
Skickar mina rullar till Kodak Q-labb via Scandinavian Photo numera.
 
Fick tillbaks 3 rullar dia i fredags med repor på varje bild, tyvärr på samma ställe varje gång.
Kollat andra rullar tagna med samma kamera och där är det repfritt.
 
fick tillbaka en rulle velvia oframkallad.
känns bra att jag bjudit den på en solsemester i postens gula lådor. vad jag har hört så tyckte den mycket om de närmare 30 graderna.
ska se om jag gillar det lika mycket när jag framkallar den... någon annanstans.
 
digitalt tror jag sker i skärholmen.

Ånge är ökända för dålig sommar/semester produktion, det är alldeles för många som semesterjobbar utan att ta ansvar för kundens värdefulla bilder.

/Peter
 
Ånge framkallade min kodak CN 400 o lade dom på svartvita papper till en kostnad av 4.50kr styck. Idioter!!! Så vips fick man en räkning på 196 kr för 24 bilder. Och tjejen på kundtjänst sa att det var standard att göra så! Skrämmande dålig koll! Så är det inte när man lämnar in på vanlig affär.
Syftet med den rullen är ju att få "svartvita" billigt. Få se om man får bättre service via mailen.
 
he he

fick mina 645 dior igår... i ett paket som såg ut som en apa klistrat ihop det... helt hysteriskt med kartongbitar - klippta, tejp..

fick mig ett skratt dock... ser dem framför mig svära högt när mina 645 rullar kommer, för då blir det klipp o klistra timmen...

Mvh
Johan
 
Har de redan verkställt beslutet om att lägga ner? Tror inte det.

Skickade 120-rulle provia till Ånge för en vecka sedan som kom igår med posten och det såg ut som den kom därifrån. Däremot kom den i ny typ av ficka som gjorde att de tvingats tejpa och förstärka med kartong för att de inte skulle vikas i posten. Jag trodde det var något special för att jag tagit nattbilder som varit svåra att klippa i de vanliga längderna om 3st 6x6 bilder. Men Johan verkar ju fått dem på samma sätt.

Annars har jag aldrig haft några problem med Fuji i Ånge och deras kundtjänst har alltid varit hjälpsamma och trevliga mot mig, (men jag bävar lite för vad Stockholmarna skall hitta på när jag tvingas skicka dem dit ;oP)
 
Re: Nedlagt

bystrom skrev:
Fuji i Ånge är nedlagt...
Det var synd för jag har aldrig haft något besvär med deras framkallning av dia.. förutom den siste tiden då leveranstiderna varit ycket långa. Det beror väl antagligen på att Ånge är nerlagt och filmerna måste skickas runt i Sverige för att framkallas någon annan stans - Skärholmen?

/ Roine W
 
Jag vill inte klaga på resultatet, har aldrig drabbats av repor eller dyl, däremot har det under sista året tagit längre och längre tid med framkallningen av diafilm. Igår fick jag en film som postades den 12 okt. Det är lite väl lång tid tycker jag. Den här filmen skulle inte monteras i ramar vilket annars verkar kunna ta en dag extra.
 
jo, Fuji i Ånge monterar ner.. det är väl därför det tar tid o ser ut som riktiga amatörer har paketerat försändelserna.

Med hopp om bättring.

Vad tar Odenlab för diaframkallning? Nån som vet. Jag blev sååå nöjd med deras arbete med mina bröllopsbilder så de kan verkligen rekommenderas.

Mvh
Johan
 
Tråkigt att sådant händer,

Tråkigt att sådant händer, är man kund så skall man också behandlas så även om företaget genomgår en större omstrukturering eller nedläggning! Det skall ligga djupt rotat i en normal och frisk företagarmoral, sanna minia ord! (Men visst finns det männskliga faktorer också;)

Det samma hände en kompis till mig i Norge.
Tro det eller ej MEN tjejen som fick någon annans bilder hem till sig förstod ingenting när en annan kompis till oss besökte henne. Tjejen sa att av en slump -"Jag har fått ngn annans bilder i posten, tragiskt!!"
När kompisen fick se bilderna så utbrast hon -"Det är ju bilderna som jag aldrig fick, som jag tog på min klassresa!!" Till saken hör att tjejerna då bodde i var sin ände av landet men råkade använda samma labb,,,,

Snacka om tillällighet!!!!

Kanske har inte trådförfattaren för denna tråd samma tur i oturen;)!!

Mvh Niclas,
 
Senast ändrad:
Nu gick det bra att sänka priset. Någon annan hade också ringt in och klagat om det. Puh! Men tydligen så ska de sluta med svartvit framkallning där.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar