ANNONS
Annons

Vertikalgrepp till d5d?

Produkter
(logga in för att koppla)

mlundstrom

Medlem
Ja, som rubriken säger - finns det nåt sånt och vad skulle det kosta? Passar det från d7an?

Har inte hittat något på fotoaffären iallafall.

mvh
Mattias
 
ajdå, speciellt vad gäller lcd skyddet, då skärmen är rätt stor och förmodligen ganska utsatt... hur pass känslig är skärmen egentligen?

//Mattias
 
Säkert ganska känslig! Jag har själv kvar skyddsplasten :) Köpte min för en vecka sedan.

Läste nånstans, tror det var här på fotosidan om nån som funderade på att sätta på nån skyddsplast man kan sätta på mindre portabla TV-spel o sånt. Det kan ju kanske fungera eftersom man kan byta ut det när det blir för repigt. Har dock inte försökt leta reda på vart och vad sånt kostar men har planer att utforska det lite.
 
artix skrev:
Säkert ganska känslig! Jag har själv kvar skyddsplasten :) Köpte min för en vecka sedan.

Läste nånstans, tror det var här på fotosidan om nån som funderade på att sätta på nån skyddsplast man kan sätta på mindre portabla TV-spel o sånt. Det kan ju kanske fungera eftersom man kan byta ut det när det blir för repigt. Har dock inte försökt leta reda på vart och vad sånt kostar men har planer att utforska det lite.

Jag har sån plast, det funkar väldigt bra. Köpte den på Clas Ohlson. I början var det en massa små luftbubblor som var svåra att få bort, men de försvann liksom med tiden. Nu är den inte det minsta störande. Ett par repor har den dock fått, så jag är glad att jag satte dit den..

Skyddsplasten var ju blå?! Ta bort den! :) Där hjälper ingen vitbalans.
 
Henrik: Det låter bra, då ska jag ta och införskaffa nått liknande. Och ja, skyddsplasten är blå :) Men jag gör vad jag kan för att spara LCDn :)
 
Själv har jag inte satt på någon skyddsplast på LCD:n och inte fått en repa. Visst är jag försiktig med kameran men kollar man noga på skärmen så ser man en slags matt yta som jag tror är antirepskyddad?
 
Jag har läst i previewen för d5d i Kamera och Bild att det enligt informationsansvarig på KonicaMinolta ska finnas kontakter för batterigrepp på d5d.

Jag har letetr och har absolut inte kunnat hitta dessa.

Kan någon visa var dessa sitter?
 
HenrikHansen skrev:
Jag har läst i previewen för d5d i Kamera och Bild att det enligt informationsansvarig på KonicaMinolta ska finnas kontakter för batterigrepp på d5d.

Jag har letetr och har absolut inte kunnat hitta dessa.

Kan någon visa var dessa sitter?

Jag har själv en 7D och där sitter kontakterna inne i batterifacket på kameran. Det är 8 st kontaktytor på någon form av kretstkortslaminat, som sitter på den bakre väggen av batterifacket. På greppet sitter det motsvarande kontakter som går emot dessa. I toppen på greppet sitter de två kontaktytor som motsvarar polerna på batteriet.

Kolla i batterifacket och se om dessa finns. KM har ia alla fall inte officiellt släppt något vertikalgrepp till D5D. Om dessa finns så kommer det kanske att dyka upp ett grepp.

/Jörgen
 
Ok, jag kan dock inte hitta några kontaktytor på min D5D.

Det enda jag hittar är DC, Remote och USB. Antar att det inte kommer kopplas in ett vertikal på nån av dom.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.