Annons

Venedig, Cinque terre. Hur länge?

Produkter
(logga in för att koppla)

HenryB

Aktiv medlem
Tänkte ta mig en fototur till Venedig och sen till Cinque Terre i Italien. Hur många dagar bör man lägga på respektive plats för att känna att man hunnit med allt?

Hej,
Underbara ställen!
Skulle rekommendera minst 4-5 dagar på varje.
Är man i Venedig får man ju inte missa Burano, Murano och Lido.
I Cinque terre går det åt en hel del tid att tajma in tåg. (Som inte alltid dyker upp)
Rekommenderar ett besök till Portovenere också.
Jag bodde i La Spezia vilket fungerade bra.
Ha en fin resa!

Anette

Hej,
Underbara ställen!
Skulle rekommendera minst 4-5 dagar på varje.
Är man i Venedig får man ju inte missa Burano, Murano och Lido.
I Cinque terre går det åt en hel del tid att tajma in tåg. (Som inte alltid dyker upp)
Rekommenderar ett besök till Portovenere också.
Jag bodde i La Spezia vilket fungerade bra.
Ha en fin resa!

Anette

Turen är avklarad. Jag spenderade 5 nätter i Venedig och gjorde en heldag på Burano, det blev inga besök på övriga öar. Någon natt till i Venedig hade funkat. Sen drog jag till Levanto vilket var ett bra ställe att utgå ifrån när man besöker Cinque Terre. Det blev 6 nätter där innan jag drog vidare till Florens där jag spenderade 4 nätter. Summerar man det hela så var Venedig och CT flera snäpp mer "photogenic" än Florens :)

Turen är avklarad. Jag spenderade 5 nätter i Venedig och gjorde en heldag på Burano, det blev inga besök på övriga öar. Någon natt till i Venedig hade funkat. Sen drog jag till Levanto vilket var ett bra ställe att utgå ifrån när man besöker Cinque Terre. Det blev 6 nätter där innan jag drog vidare till Florens där jag spenderade 4 nätter. Summerar man det hela så var Venedig och CT flera snäpp mer "photogenic" än Florens :)

...och jag som tänkt mig till Florens nästa gång :)

Grattis till lyckad resa.
Har varit på många platser i världen men Venedig ligger i topp.
Man kan stå på akterdäck på Vaporetton (vattenbussen) och plåta i timmar.Det ena "vykortet" efter det andra dyker upp.
Sedan kultur, konst, mat, musik, båtliv mm i överflöd.
Åk dit tidigt på våren då det inte är för varmt.
Kanalerna kan sprida en viss oangenäm doft senare på säsongen.
Vi skall dit igen en vacker dag.

// Mats W

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar