Annons

Vem som toppar listan

Produkter
(logga in för att koppla)

Hosio

Medlem
Tycker personligen att Dansken, Rene Asmussen har
lyckat äckligt bra med sina bilder. Vissa har det
inom sig och andra har det inte, vad mer kan man
sägga om den snubben =)

Han toppar listan här på Fotosidan.Se !
 
En klar favorit!

Han är en av mina favoriter här på fotosidan, MEN han är också flitig användare av Photoshop... inte för det gör mig något, inte det minsta! :)
 
Nej! Nu blev jag besviken. Jag som trodde att det var jag som toppade allas listor.....

/ Fredrik
:D
 
kim99x skrev:


Så klart du gör, Fredrik! :D

Tänkte väl det! Uppenbarligen så gjorde de ovanstående inläggen mig orolig i onödan. Konstigt bara att den där Rene verkar få högre betyg på sina bilder än vad jag får på mina....

Något måste alltså vara fel på betygssystemet. Kanske borde någon slags spärr införas så att inga medlemmar kan ge t.ex. Renes eller Terjes bilder högsta betyg utan att först ha utdelat en femma eller två till någon av mina bilder. Genom att införa en sådan regel borde man väl kunna stoppa orättvisan. Vore inte det en bra idé?

/ Fredrik
:D
 
Rene´s bilder är verkligen fantastiska men som fler sagt, det är FÖR mycket photo shop (tycker i alla fall jag.) Jag imponeras mer av en toppenbild som inte är "fixad" i PS.

Persoligen tycker jag väl att Jim H´s och Terjes bilder är de som toppar fotosidan.se
 
AndreasNilsson skrev:
Rene´s bilder är verkligen fantastiska men som fler sagt, det är FÖR mycket photo shop (tycker i alla fall jag.) Jag imponeras mer av en toppenbild som inte är "fixad" i PS.

Persoligen tycker jag väl att Jim H´s och Terjes bilder är de som toppar fotosidan.se


Guntes är inte dåliga dem heller... eller Linus eller Ackelids det finns så många duktiga fotografer här så....

Får hoppas att Rene inte klassar detta som person angrepp, men hur många frågor om hur han gör sina bilder har han fått (filter, PS, film e.t.c) och hur många sådanna frågor har han svarat på förhållandet 1000:0, nä det är lite dvigt tycker jag. Sen får han lite negativ kritik av någon så frågar han vem det är och varför inte den har några uppladdade bilder m.m.

Tycker ändå att hans bilder är bra (kolla mina komentarer) men det är ändå inte min favorit av motivkategori.

Andreas.
 
Jag tycker också Rene gör fina bilder. Han har ju en stil som skiljer sig lite från de flesta här på fotosidan. Det han gör med sina bilder ser bra ut tycker jag.

En annan intressant fotograf/konstnär som inte drar sig för att bearbeta bilder stötte jag på här: http://www.photoweb.ru/prophoto/Portfolio/Efendi/index.html

Bilerna har nog fotografiskt grund men sen vet jag inte hur han har gjort, men starka bilder är det.

Siten funkar inte riktigt men under den här länken hittar man en del mycket duktiga ryska fotografer:
http://www.photoweb.ru/prophoto/home.htm

/ Hasse
 
Kom bra tänka på det här med topplistor..tycker att det är lite diskriminerande att det inte finns en flopp eller botten lista..som sagt känner mig diskriminerad..vill ju oxå toppa en lista...:cool:
 
Sätter fotografering under facket konst, kameran är konstnärens redskap men den har dess värre sina begränsningar...dess värre. Om man väljer att använda sig av verktyg så som Photoshop som ex för att uppnå önskad resultat så ser jag inget fel med det.
Håller med att det är lätt att gå i överdrift men tycker att Rene Asmussen har lyckat väl med att hålla sig inom ramarna.

Om en botten / flopp lista skulle upprättas så skulle jag garanterat hamna där =)
 
Hosio skrev:
Sätter fotografering under facket konst, kameran är konstnärens redskap men den har dess värre sina begränsningar...dess värre. Om man väljer att använda sig av verktyg så som Photoshop som ex för att uppnå önskad resultat så ser jag inget fel med det.
Håller med att det är lätt att gå i överdrift men tycker att Rene Asmussen har lyckat väl med att hålla sig inom ramarna.

Om en botten / flopp lista skulle upprättas så skulle jag garanterat hamna där =)
Ha försöker du konkurera ut mig i frå neventuella framtida ledar possitioner på botten/flopplistan?..:)
Får du allt ta och fixa lite kassa bilder först...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.