Annons

Vem manipulerar vem och vad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Man kan ju inte säga att en bild är redigerad hur man än gör. Det håller ju inte.

Men hur man än gör så kommer man att fysiskt se och uppleva bilder helt olika. Färgerna blir olika, kontrasterna, innebörden.

Idé:
Lägg till ett fält "Är detta en bra bild?" - gärna med dafaultvärdet inställt på "ja" =)

Liza skrev:
Och dem som inte ens ids berätta vilken grundläggande utrustning de använder, kan ju ta och lägga till den informationen. Mycket irriterande att inte få info vare sig vid bilden eller på personens profilsida vad de använder.
Håller med i stort, fast just märket på kameran anser jag är oviktigt (eller som att det kanske mest skrivs för statusens skull.) Vilken kamera har sällan betydelse för resultatet om det nu inte är typ Holga, hålkamera eller sånt väl?

Vilken film, papper, ev framkallningsmetod, ev photoshoppande e t c tycker jag skulle vara kanonintressant om det angavs oftare. Själv skriver jag nästan aldrig kameramärke men anger om det är småbild eller mellanformat, om det är analogt eler digitalt efterarbetat e t c, nu för tiden anger jag oftast även papper, framkallare och ev. toning.

Jag tycker att admin borde arbeta på att få fler att definiera själva istället för att kryssa i efter en allt för omfattande definition, som inte säger ett skit utan en personlig beskrivning också..

Hoppas på fler som anger info på egen hand alltså.

Informationen manipulerad/omanipulerad är inte särskilt meningsfull så länge det inte är obligatoriskt att fylla i den. Dessutom vet man inte heller om fotografen håller sig till definitionen eller ej, det är ju upp till var och en.

Graal skrev:
Informationen manipulerad/omanipulerad är inte särskilt meningsfull så länge det inte är obligatoriskt att fylla i den. Dessutom vet man inte heller om fotografen håller sig till definitionen eller ej, det är ju upp till var och en.

skulle information vara meningsfull om det vore obligatoriskt att fylla i den och om alla höll sig till definitionen? ( i praktiken omöjligt men om vi säger så var fallet) jag tycker fortfarande inte det är meningsfullt...

ariadne skrev:
skulle information vara meningsfull om det vore obligatoriskt att fylla i den och om alla höll sig till definitionen? ( i praktiken omöjligt men om vi säger så var fallet) jag tycker fortfarande inte det är meningsfullt...
Instämmer.

Kanske inte meningsfull för er, men för den som vill ha den. Själv bryr jag mig inte så mycket.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar