Annons

Vart skulle ni fota Rosa Volvo?

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Hej på er alla!
Har ett litet problem.. eller skulle inte vilja kalla det problem men lite halv ångest.. skall plåta denna Volvo V40 (Rosa/Lila) sak :)

IMG_3044.jpg


Jag undrar om ni kan komma på några bra idér där ni skulle vilja se bilen! Hade tänkt någon ladgråd av något slag men dom finns det inte så gott om här i göteborg så de sket sig! :) Men alla idér är välkommna :)
 
Det där var ju sannerligen en vacker bil... :-D

Kontraster är kul. Försök att hitta riktigt öde och grå industriområden, grustag, osv. Ute i obyggden borde också funka.

En annan variant vore ju att chocka med färger, dvs. hitta en så skrikig miljö som möjligt. En nöjespark?

Ytterligare en idé vore att plåta den med en "skrikig" person som modell bredvid. Tänk "Grynet"...

Som variant på kontrasttemat skulle man kunna plåta en respektabelt klädd direktörstyp med portfölj som kliver ur den/låser den utanför en bank eller liknande.
 
Senast ändrad:
Jösses vilken sk*tful bil, rent instinktivt skulle jag säga något neutralt, typ grått, som lämplig bakgrund. Kan nog bli lite för mycket med färgglad bakgrund. Åk ner till hamnen och se om du kan hitta någon grå betonghistoria eller så. Lycka till!
 
Skulle nog försöka med en ganska färglös, typ grå bakgrund alt. blå himmel med lite vita moln (gärna pol filter). Bara bakgrunden inte är "grötig" utan ren & snygg. Skulle nog inte valt en lada. Tycker inte att det passar denna bil. Betong, glas etc. tror jag skulle göra denna bil mer rättvisa. Den är ju lite "spacig" om jag får säga så, så den bör ju ha en lite mer futuristisk miljö. Tänk bara på att ha fritt framför som bakom bilen, med tanke på reflexer. Lycka till!
 
Jag tror den hade gjort sig på amerikansk ökenlandsväg. Exemplvis Highway 395 i Californien, mellan china lake wappons test range och Death Valley.
 
För att lyfta fram färgen skulle jag nog slänga ut bilen någonstans där det är barrskogsgrönt. :)
 
AronAkesson skrev:
Jag tror den hade gjort sig på amerikansk ökenlandsväg. Exemplvis Highway 395 i Californien, mellan china lake wappons test range och Death Valley.

Det är ju drömmen och få åka till USA alltså där verkar det ju finnas obegränsat med härliga platser :)

Tack för tipsen, alltså verkar Glas, Grått, barrskogsgrönt kommigt som idér.. :)

Men det verkar luta lite åt Industriområde / kanske något parkeringshus gråbetongaktikgt område kanske?

Vart nere i hamnen så mycket redan och plåtat div. bilar så jag vill försöka hitta lite nya områden o gå lös i :)
Ska bli spännande detta.. Kul att få så många svar så snabbt :)
 
LeadHead skrev:
Bara det är tillräckligt öde. Stenskott får man väl ändå av förbipasserande bilar?

Jo precis! Blir ut och leta upp en fin grusväg och ta kort på då :) Skulle nästan haft en stor fotbollsplan med bara grus i sikte.. :-/
 
Även om jag inser att det är svårt att få till färger bland annat, så funderar jag på stadsmiljö i skymningen när gatljusen tänts. Har man inte tillgång till spotlights som är balanserade som dagsljus så kan det väl bli svårt.

Pojkar gillar bilar vet vi, och flickor gillar dockor. Pojkar gillar blått och flickor gillar rosa. Men om man ställde fordonet vid ett dagis och använde flickor som modeller.. En tjej bakom ratten, och kanske grabbarna i baksätet.

Med tanke på tidigare inlägga blir det hur som helst kul att se det färdiga resultatet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.