Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart reparera gammal Super8-projektor i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerker 77

Aktiv medlem
Jag har sökt runt på nätet efter något ställe att reparera mormors super8-projektor. Skulle vara kul att titta på de gamla banden med morfar som gick bort när jag var 6 år. Tyvärr hittar jag inget ställe. Är det någon som vet om det finns någon reparatör i Göteborg skulle jag vara mycket tacksam.

Beror ju på vad det är för felantar jag om det är lönsamt att reperera med tanke på att det sannolikt finns en uppsjö projektorer som skräpar på vindarna hos dem givit upp smalfilmen och gärna ser sig befriade från dessa för en liten peng.

Jag får hålla med Roland, köp en ny. Det blir garanterat billigare. Ett annat tips är att föra över filmerna till video, detta kan du göra på bland annat GEFA Foto på Övre Husargatan.
MVH Erik Å

Vad jag tror är det bara drivremmen (torkat sönder) och lampan som det är fel på. Tänkte väl att det inte borde vara någo större reperation men ni kanske har rätt.

Jerker 77 skrev:
Vad jag tror är det bara drivremmen (torkat sönder) och lampan som det är fel på. Tänkte väl att det inte borde vara någo större reperation men ni kanske har rätt.
...

...hej hej....det går att sätta ett gummiband (gummisnodd)....som driver, har gjort så själv......och lampor finns fortfarande....fråga hos Wibergs foto i sthlm på karlavägen (dom finns på nätet också)...dom vet...

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar