Annons

Vart köpa SB-600/800 billigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

J.Jonasson

Medlem
Hejsan jag tänkte kolla med er ifall ni vet något bra ställe där man kan få tag i dessa blixtar till ett bra pris? Kanske någon som vet någon som har en å sälja beggat, isf skicka pm.. Annars gärna affärtips med tele och vart dom finns ;)

Mvh Jonasson
 
Kom ihåt att 99 gb.pund BARA är billigt under förutsättningen att du kommer undan tull och svensk momns, annars kostar den i princip lika mycket. Tror det blev 134 bg.pund med frakt och allt vilket enligt forex blir 1880SEK. Lägg till moms och tullavgift så hamar du på ca 2500kr vilket är ett pris som går att matcha i svenska butiker. Har sett från 2395kr. Men är man en gambler så är det ju lite spännande. En ny SB-600 för 1880 är ju ett kap.
 
Köpte precis en SB-600 från bhphoto i New York, skickade till en kollega där borta eftersom jag ska dit snart, han bor i New Jersey så jag slipper betala skatt, priset blev ca 1400:-

Blixtar verkar vara det som skiljer mest i pris, har tidigare köpt en SB50DX på bhphoto (personligen i deras affär) och även då var priset nära hälften av vad jag skulle betalat på cyberphoto
 
En följdfråga till samma ämne: Hur är det med garanti på Nikons blixtar när man handlar utanför EU? Någon som vet vad som gäller?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.