Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart får jag tag på ett Sigma 10-20 i sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Jag vill VERKLIGEN ha ett till nästa helg, vart hittar jag ett? det är fasen slut överallt =(

Till nikon.

Mvh
Markus
 
varför ska du inhandla ett sigma 10-20 när du har ett Tokina 12-24mm?
har för mig att tokinat ska vara bättre än sigmat men jag kanske har fel?
 
Jag köpte mitt på Scandinavianphoto i Stockholm. De hade bara ett hemma när jag var där för någon månad sedan. Kan nog vara lite vårt med så kort varsel.

Anledningen att jag valde Sigmat framför Tokin var mer vidvinkel och lättare vikt. Sen har jag också läst att Tokinan ska vara något bättre.
 
fridhamre skrev:
varför ska du inhandla ett sigma 10-20 när du har ett Tokina 12-24mm?
har för mig att tokinat ska vara bättre än sigmat men jag kanske har fel?

Har du förslag vart jag hittar sånt så säg till, jag skrev att jag hade det för jag gjorde in kamerabeställning där det ingick ett sånt.. men det har varit restat i över en månad.. =(
 
Hmm, hoppas att Sigman är bra nog. Jag får ett i kväll! Jag har sökt Tokinas 12-24, men får "nöja mej" med Sigma 10-20. Nåja, enl tester ska Sigma 10-20 stå sej fint i konkurrensen. Tokina har bättre bländaröppning dock.
 
cyberphoto har både sigma 10-20 och tokina 12-24 hemma för Canon, dock verkar det tomt om du packar annan kamera.
 
www.yfo.se

Enligt deras lagerstatus så ska det finnas hemma...men det är ju alltid bäst att ringa först och höra så att uppgifterna stämmer.
 
Klart, jag ropade hem ett tokina på tradera, känns fint då det verkar vara hopplöst att få tag på, och nu fick jag det ju lite billiigare i kanonskick också.

Känns lite bättre nu när min fotosäsong är igång och jag var utan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.