Annons

Varning inför minnesköp

Produkter
(logga in för att koppla)
frazer skrev:
Eftersom man skickade med A-post så finns det inga siffror överhuvudtaget. Detta tycker jag är oansvarslöst!
Kul ordval! :) Men bortsett från det, det var ju kunden som valde leveransmetod om jag förstås saken rätt, och då tycker jag att leverantören är "oansvarslös".

Vad händer med ett brev om t.ex. adressen är fel eller svårtydbar?
 
Det må vara så att ni väljer att inte skicka rekommenderat, men det betyder inte att ni inte är ansvariga för att paketet når köparen.

Det är som att jag skulle beställa en taxi till stockholm men vakna upp i kalix.
 
Med tanke på hur det finstilta brukar vara formulerat när det gäller transporter så är jag glad varje gång jag kommer fram med flyget till rätt plats:)

Jag har för mig att det enda som SAS och gänget lovar är att försöka göra sitt bästa för att få fram mig med flyg men de lämnar inga garantier på att jag får flyga eller ens kommer fram till rätt ort...

--jalle

schizo skrev:
Det må vara så att ni väljer att inte skicka rekommenderat, men det betyder inte att ni inte är ansvariga för att paketet når köparen.

Det är som att jag skulle beställa en taxi till stockholm men vakna upp i kalix.
 
Ingår det inte någon slags försäkring när man betalr med VISA-kort? Man får ju reseförsäkring när man betalar sina resor med VISA-kortet.
 
Proboarder skrev:
jaha? exakt vad är pinsamt med en diskution ang. ett paket som försvunnit mellan Zebramedia och kund?
Ingenting tycker jag. Tvärtom är det intressant att reda ut vad som gäller, så man t.ex. undviker att be leverantörer skicka dyra saker i brev.
 
Ragnemalm skrev:
Ingenting tycker jag. Tvärtom är det intressant att reda ut vad som gäller, så man t.ex. undviker att be leverantörer skicka dyra saker i brev.

Jag är helt övertygad om att leverantörena på marknaden har förmågan att ordna den frakt som kunden efterfrågar. rekomenderat brev, assurerat, paket, bud, avhämtning, flygfrakt, expressgods i och med att det är kunden som betalar frakten och oftast står transportrisken.

Även du som kund har ett ansvar för ditt gods.
 
Om du har betalat med ett VISA KREDITKORT har du inga problem. Det är bara att kontakta utgivaren så löser dom det hela. Har du däremot betal med ett BETALKORT (typ Bankomatkort som fungerar som VISA) kan det bli svårare. När man betalar med ett kreditkort ingåt man ett avtal. I och med att man betalar för varan så ska man också få den leverad. Detta gäller oavsett om det är en resa, hotell, hyrbil, plasma TV, kameror, eller i stort sett vad som helst.

Det bästa är naturligtvis om man använder Diners eller Amex för då räcker det med ett kort samtal så är det fixat. Efter detta sköter dom resten och pratar med leverantören som ej hållit vad dom lovat.

Om du har betalt med kreditkort skulle jag råda dig att kontakta utgivaren av kortet omedelbart. Har du använt betalkort får du nog fortsätta att tjata på Zebra. Men om mna skickar kortet utan tracking nummer eller postförskott så finns det ju alltid risk att det kommer bort

Lycka till

H
 
Alltså.. för att börj med ett inlägg i detta tråden kanske jag skall säga att jag jobbar i samma bransch som zebramedia.
Dock inte sp nischat mot just minnen och annat.
Mitt intryck av zebra är att de är jäkligt duktiga på vad de gör...
De är:
*billiga
* VÄLDIGT lpga frakter (de flesta tar 100 kr i startavgift på frkaten medans de tar 8 kronor)
* Totaltt seriösa
* Snabba och duktiga på att leverera (har nästan allt i lager)

Så... Dett är bara en otusrhändelse...
Posten slarvar bort brev.. Inget snack om saken.. Har själv blivit av med en CD skiva som aldrig dök upp....

Att bara efter ca 1 vecka gå ut och varna för att zebra skulle vara oseriösa.... Det är tufft.... Lite för tufft mot företaget...


Sedan min erf SOM OBSERVERA HAR VARKEN MED ZEBRA ELLER DEN SOM KRITISERAR DEM UTAN BARA EN GENERALISERING:

De som är mest höljudda i denna situation (något som strular med varor eller lev):

* Man
* Under 25
* hänger mer på forum än i verkkliga livet
* Tycker de är viktigast i världen
* hotar med konsumentombudsmannen om de har fått 1 sladd till saken de köpt istället för att få 2 (packningsfel)
* Kräver att de skall flygas till honom, helst med helikopter så han får det till dörren samma dag

MEN
* Så fort man ringer dem och talar med dem är det inte ett så stort problem utan "det fixar sig säkert utan några problem"


SLUTSATS:

Det är lättare att vräka ut sig saker mot affärer i mail/forum istället för att ta det öga mot öga med säljaren eller i tfn.....

OBS.. se detta som en liten ironiskt inlägg :)

SOM SAGT Den sista delen har inget med fallet i början att göra :)
 
schizo skrev:

Det är som att jag skulle beställa en taxi till stockholm men vakna upp i kalix.


Nu skulle jag hellre vakna upp i Kalix än i Stockholm :)... Åter till ämnet. Som utomstående har jag svårt att se var det har brusit (Zebramedia eller posten). Pratade med "min" brevbärare i fredags och han hoppades att det skulle lösa sig. Vidare tyckte han att man inte borde skicka något som vanligt brev om det överstiger 100:- i värde och defenitivt inte om innehållet har ett värde på 500+:-
 
Hej.

Jag har bara positiva erfarenheter från ZebraMedia.

Köpte en mp3 spelare av dom och råkade tappa bort locket till batterihållaren. Jag skickade ett e-mail till firman, dagen efter fick jag ett nytt lock utan extra kostnad.
 
Hej

Jag har också bara positiva erfarenheter av Zebramedia. Köpte ett 1Gb CompactFlash-kort som kom några dagar senare.

Snarare otur än oseriöst skulle jag säga.
 
Då var det till sist löst. Som fler av er och även jag till sist trodde, så var det posten som gjort fel. Av någon anledning skickades paketet till en adress jag bott på för flera månader sedan. Efter att fått reda på att det kommit dit så åkte jag och hämtade det där och nu är det på plats.

Ska även nämna att Zebramedia skickade ett till paket efter att de reklamerat till Posten, vilket jag idag skickat tillbaks.

Jag kommer förmodligen att rekommendera Zebramedia i framtiden.
 
Som sagt skönt att det löste sig men jag tycker att några inlägg lämnar en lätt bismak efter sig. Det finns några (lyckligvis ett fåtal) som verkar väldigt snabba på att dra till storsläggan innan motparten får en chans att rätta till det hela.

Misstag händer alltid, det är hur man hanterar misstag som visar vilken service man har, men man måste få en rimlig chans att rätta till det hela också.

Sedan så är jag nyfiken på hur det kan komma sig att posten levererade paketet till fel adress. Var det någon gammal tillfällig eftersändning som spökade trots att det stod rätt adress på paketet?

--jalle

frazer skrev:
Då var det till sist löst. Som fler av er och även jag till sist trodde, så var det posten som gjort fel. Av någon anledning skickades paketet till en adress jag bott på för flera månader sedan. Efter att fått reda på att det kommit dit så åkte jag och hämtade det där och nu är det på plats.

Ska även nämna att Zebramedia skickade ett till paket efter att de reklamerat till Posten, vilket jag idag skickat tillbaks.

Jag kommer förmodligen att rekommendera Zebramedia i framtiden.
 
JalleS skrev:
Sedan så är jag nyfiken på hur det kan komma sig att posten levererade paketet till fel adress. Var det någon gammal tillfällig eftersändning som spökade trots att det stod rätt adress på paketet?
--jalle [/B]

Det är även jag, för jag har inte fått någon bra förklaring på det hela förutom att det blivit något fel i systemet. Förutom paketet från Zebramedia hade även att vanligt brev lyckats hamn där, och på det satt det 5 (!!!) st gula lappar, så någonting hade blivit allvarligt fel. Detta skall dock vara löst nu, vilket jag hoppas det är.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.