Alltså.. för att börj med ett inlägg i detta tråden kanske jag skall säga att jag jobbar i samma bransch som zebramedia.
Dock inte sp nischat mot just minnen och annat.
Mitt intryck av zebra är att de är jäkligt duktiga på vad de gör...
De är:
*billiga
* VÄLDIGT lpga frakter (de flesta tar 100 kr i startavgift på frkaten medans de tar 8 kronor)
* Totaltt seriösa
* Snabba och duktiga på att leverera (har nästan allt i lager)
Så... Dett är bara en otusrhändelse...
Posten slarvar bort brev.. Inget snack om saken.. Har själv blivit av med en CD skiva som aldrig dök upp....
Att bara efter ca 1 vecka gå ut och varna för att zebra skulle vara oseriösa.... Det är tufft.... Lite för tufft mot företaget...
Sedan min erf SOM OBSERVERA HAR VARKEN MED ZEBRA ELLER DEN SOM KRITISERAR DEM UTAN BARA EN GENERALISERING:
De som är mest höljudda i denna situation (något som strular med varor eller lev):
* Man
* Under 25
* hänger mer på forum än i verkkliga livet
* Tycker de är viktigast i världen
* hotar med konsumentombudsmannen om de har fått 1 sladd till saken de köpt istället för att få 2 (packningsfel)
* Kräver att de skall flygas till honom, helst med helikopter så han får det till dörren samma dag
MEN
* Så fort man ringer dem och talar med dem är det inte ett så stort problem utan "det fixar sig säkert utan några problem"
SLUTSATS:
Det är lättare att vräka ut sig saker mot affärer i mail/forum istället för att ta det öga mot öga med säljaren eller i tfn.....
OBS.. se detta som en liten ironiskt inlägg
SOM SAGT Den sista delen har inget med fallet i början att göra