Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning inför minnesköp

Produkter
(logga in för att koppla)
Goda erfarenheter men otur för dig!

Har köpt två gånger av Zebra med perfekt och snabb service. Ena gången kom 512 Sandisk Ultra för cirka 1150 kronor till och med i rekommenderat brev utan att jag måste betala extra - och dagen efter beställningen.
Hoppas det löser sig och snabbt för dig!
 
Har oxå mycket goda erfarenheter av zebramedia de två gånger jag beställt därifrån! Tror inte du behöver oroa dig för att inte få grejjerna...

Vill minnas att de har en representant här på fotosidan som kanske kan reda ut saker och ting?
 
HDFS) (KGS skrev:
Du har nog haft otur. Jag har bara hört gott om Zebra, det man beställer tidigt på en dag dimper ofta ner i lådan dagen efter...

Konstigt dock att de skickar med, icke spårbar, A-post. Det borde vara i deras eget intresse att ha ett kollinummer att spåra o kunna ställa posten till svars om det blir fel...

Blir ett par extra 10.000 per år i bara fraktkostnader, tror fan inte det är värt det. varken för zebra eller kund =D
 
HDFS) (KGS skrev:
Du har nog haft otur. Jag har bara hört gott om Zebra, det man beställer tidigt på en dag dimper ofta ner i lådan dagen efter...

Konstigt dock att de skickar med, icke spårbar, A-post. Det borde vara i deras eget intresse att ha ett kollinummer att spåra o kunna ställa posten till svars om det blir fel...

Hur paketet levereras - A-post eller via postförskott (spårbart) - beror på hur kunden valt att betala. Postförskott kostar mer, men risken att paketet kommer bort är mindre (och dessutom betalar man förstås inte förrän man får paketet!). Så det är upp till kunden själv att välja det som passar bäst.
 
Eftersom posten till och från, beroende på område och personal, är sena med att leverera försändelser så kan vi inte skicka ut nya produkter bara för att det dröjt några dagar med leveransen. Givetvis kommer Daniel att få sina beställa produkter bara vi har reklamerat försändelsen hos posten. Det är lätt att uttrycka sin besvikelse i text på en sida som den här men kontrollera gärna först om företaget i fråga har för avsikt att inte ersätta dig för det som saknas först.

Zebra Media
 
ZebraMedia är bra

Jag beställde ImageTank G2 av dem strax före sommaren, vilken levererades oerhört snabbt. Tyvärr strulade spänningsaggregatet för mig, men det fixade de hyfsat snabbt (så snabbt som man kan begära) så jag kommer att handla av dem igen och kan rekommendera ZebraMedia till er andra.
 
Precis som anders skriver så är det Zebramedia som skall se till att du får minnena.

Är dom då så dumma att skicka med A-brev så får dom skylla sig själv.

Kröv att dom skall skicka nya prylar eller betala tillbaka pengarna.

Då kanske dom lär sig att skicka brev rekommenderat.
 
Hej Andreas,
Visst kan vi skicka rekommenderat men det är en kostanadsfråga. Våra fraktkostander ut till kund är den faktiska kostnaden, punkt. Vi kan skicka allt rekommenderat men det medför att frakten skulle kosta 2-5 gånger så mycket.

Zebra Media
 
Men hallå...

Tjänster kommer inte gratis och kostnaden för frakten är det vi kunder som betalar och bestämmer vilken servicenivå som vi vill ha.

Jag personligen litar mer på Zebramedia än vad jag litar på posten...

--jalle


schizo skrev:
Precis som anders skriver så är det Zebramedia som skall se till att du får minnena.

Är dom då så dumma att skicka med A-brev så får dom skylla sig själv.

Kröv att dom skall skicka nya prylar eller betala tillbaka pengarna.

Då kanske dom lär sig att skicka brev rekommenderat.
 
Jag kan också vittna om hur bra zebramedia funkat.

Jag besällde 2st CF-kort och 1 st SD-kort, men fick 3 st CF. Jag ringde och de bad om ursäkt och skickade genast rätt kort och ett returkuvert.
 
Jag har köpt en 1gb microdrive, DVD-skivor, batterier och en 30gb Flashtrax där...de kom dagen efter jag hade beställt (!) inte illa :D

Trevliga och hjälpsamma att prata med.

Ska nog beställa en 1gb SanDisk Ultra II snart oxå :D
 
Jag kan inte annat än hålla med dem som har gott att säga om Zebramedia. Beställde en ImageTank G2 i början av sommaren. Den strulade tyvärr, men det ordnades snyggt och smidigt från Zebramedias sida; inga problem alls. Nästa gång minneskort, batterier och dylikt skall inhandlas så kommer jag inte tveka att återkomma.
 
The Champ skrev:
Skickar man med A-post lovar posten att det skall vara framme dagen efter.B-post upp till 3 dagar.

Vill bara påpeka att detta inte gäller sedan ett antal år tillbaka. Vill du ha garanterad 0-1 befodran får du rekomendera ditt brev.

Andreas
 
Alltså, det finns ingen 100% garanti på 0-1 befodran så klart (det kan alltid hända saker som gör att det inte går) men för lokal post, inom samma brevområdet "ska" posten alltid komma fram dagen efter..vi har hårda krav på oss att få fram all lokal a-post över natten...en del post som är sen åker taxi ut för att komma fram i tid (!) jag tror siffran ligger på 99.5% för lokalpost och för hela landet på 96%.
 
Senast ändrad:
sagan skrev:
...för lokal post, inom samma brevområdet "ska" posten alltid komma fram dagen efter..vi har hårda krav på oss att få fram...
Jag blev lite intresserad av detta eftersom jag läst avtalsrätt.

Det låter mer som krav på de anställda än ett löfte till postens kunder.

Kanske finns det någon länk till avtalsvillkor för leveranstider?
En snabb bläddring gav inget på posten .se
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.