Annons

Varning inför minnesköp

Produkter
(logga in för att koppla)

frazer

Aktiv medlem
Jag skulle vilja passa på att varna er som går i tankarna att köpa minne till er digitalkamera. Jag beställde ett minne och en minnesläsare värt ungefär 900 kr hos ett till synes seriöst företag vid namn Zebramedia (www.zebramedia.biz). Detta beställde jag den 12/8, och jag har inte sett röken av något kort eller läsare. För att undvika massa onödiga kostnader kunde man betala med VISA direkt på hemsidan, vilket jag gjorde. Detta var det dummaste jag någonsin gjort, eftersom det ser ut som att jag blivit lurad på 900 kr. Jag har pratat med de, och de skyller på posten. Nu när jag pratat med posten och gett det svaret till de vägrar de svara längre.

"Vi har som målsättning att erbjuda våra kunder:
en plånboksvänlig prisnivå,
snabba leveranser
och kundorienterad service."

Detta skriver man på hemsidan, men det visade sig att endast det första var sanning.

Någon annan som har några erfarenheter av detta företaget? Lutar mot att man får gå till allmäna reklamationsnämnden med detta. Löser det sig inte på Måndag blir jag tvungen att prata med banken och ogiltigförklara VISA-köpet.
 
Tråkigt att du haft otur med ditt köp, vad det nu är som gått snett?

Själv har jag enbart positiva erfarenheter från zebramedia, beställde precis som du minne och läsare. Betalade i förskott då det blev billigast, 3 dagar senare hämtade jag ut mitt paket på posten.

Tycker nog du får lugna dig lite med att gå vidare med detta, en vecka som det har gått från det att du beställde grejorna är inte någon lång tid enligt mig. Beställer jag från nätet räknar jag med att det kan ta två veckor oavsett vad företaget lovar. Nånting kan ju alltid gå snett.

Förstår inte riktgit denna mening?
"Jag har pratat med de, och de skyller på posten. Nu när jag pratat med posten och gett det svaret till de vägrar de svara längre."

Vägrar posten att svara, eller vad har dom sagt till dig?

Det är ju möjligt att paketet kommit till fel adress av nån anledning men jag tror nog att det kommer tilrätta om du väntar nån vecka.
 
Jag köpte mitt minne därifrån, fick vänta några dagar extra.. men det var ju midsommar då. Kom efter helgen utan knussel, jag betalade i förskott. Inga problem för mig. Har du mailat dem och frågat om kollinummer? Fast om det har gått som brev kanske det inte går att spåra om det inte är REK.. minns inte om det var det, fast jag har för mig det faktiskt.
 
Det har skickats som A-post, alltså har varken Zebra eller Posten nån aning om var det kan vara. Det var Zebra som slutade svara, inte posten. Jag är ledsen om jag var lite otydlig.
 
Vi beställde två 512 Ultra II i söndags, levererades i tisdags. Alldeles perfekt funkade det hela. Det har nog bara blivit nåt tillfälligt fel.
 
Daniel, stå på dig ordentligt! I din situation skulle jag ringa till inblandade parter flera gånger om dagen. Grejer som försvinner på Posten brukar faktiskt kunna dyka upp efter några veckor, men du ska inte behöva vänta på det.
Jag kollade på Zebramedia när jag skulle köpa ett minne, men de hade inte ens lagerstatus på sina grejer, så de gick bort direkt.
Tre dagars leveranstid för grejer som finns i lager är nästintill oacceptabelt länge.

Fick du inget kollinummer på ditt paket så du själv kan se vart det försvann?
 
Även om det nu inte är Zebramedias fel så är det väldigt dålig service av dem att inte bara skicka nya grejer direkt!
 
Skagg skrev:
Jag kollade på Zebramedia när jag skulle köpa ett minne, men de hade inte ens lagerstatus på sina grejer, så de gick bort direkt.
Tre dagars leveranstid för grejer som finns i lager är nästintill oacceptabelt länge.

testa göra som man gjorde förr, lyfta telefonen och ringa o höra? speciellt minneskort har han mängder av.
 
Skagg skrev:
Även om det nu inte är Zebramedias fel så är det väldigt dålig service av dem att inte bara skicka nya grejer direkt!

Ja, absolut, helst i taxi!!! och fort skarre gå.

Hmm.. tror det är dags att lugna ner sig lite, ringa upp Zebramedia och prata lite lugnt o kolla, dom brukar sällan vara några som helst problem med, och om inte annat går saker ofta att lösa. Att du skulle blivit blåst är rent skitsnack, det har du inte.
 
Proboarder skrev:
Ja, absolut, helst i taxi!!! och fort skarre gå.

Hmm.. tror det är dags att lugna ner sig lite, ringa upp Zebramedia och prata lite lugnt o kolla, dom brukar sällan vara några som helst problem med, och om inte annat går saker ofta att lösa. Att du skulle blivit blåst är rent skitsnack, det har du inte.

Det må hända, men med tanke det de skrivit i deras mail i ärendet har de inte varit pigga på att hjälpa till iaf.
 
Har svårt att tro att de bara skulle vilja vara jävliga. Det måste finnas nån rimlig förklaring. Själv kunde jag hämta ut mitt paket från Zebramedia dagen efter jag beställde det.
 
Du har nog haft otur. Jag har bara hört gott om Zebra, det man beställer tidigt på en dag dimper ofta ner i lådan dagen efter...

Konstigt dock att de skickar med, icke spårbar, A-post. Det borde vara i deras eget intresse att ha ett kollinummer att spåra o kunna ställa posten till svars om det blir fel...
 
Just Zebramedia har väldigt gott rykte i 'branschen'. Det är nog posten som strular.
Ett kort kanske skickas i ett ganska litet paket som lätt 'kommer bort' eller så?
 
Seriöst/oseriöst, tur/otur?

Det kvittar faktiskt vilket. Har prylarna kommit bort är det en sak mellan avsändaren och fraktföretaget (posten). Daniel skall bara behöva kontakta avsändaren. Sedan skall denne reklamera försändelsen hos posten, är det ett seriöst företag skickar man ingenting utan att få ett inlämningskvitto på sin försändelse. Har försändelsen då kommit bort skall posten ersätta företaget, som alltså lugnt kan skicka ett nytt paket till Daniel. Daniel skall självklart hållas skadelös i detta ärende. Visst kan det bli förseningar, men om företaget är seriösa skall de utan dröjsmål reklamera detta ärende. Om posten inte håller sina utlovade leveranstider skall inte företaget heller betala för försändelsen. Jag håller med dig Daniel, ställ krav!! Det är dina pengar som "hänger i luften".
 
Vad jag förstår kan inte Zebramedia verifiera att de verkligen skickat grejorna. Det behöver ju inte vara posten som strular, rutinerna hos leverantören kan ju ha fallerat.
Får du ingen ordning på det här ska du kontakta ditt kreditkortsföretag. De kommer med all säkerhet att ersätta dig och pressa Zebramedia. Kreditkortsbolagen är ju mycket måna om att vi ska betala våra internetinköp med kort. De tar ju ett antal procent i avgift på varje transaktion. Ett bolag som inte sköter sitt tillstånd att dra från kunders kort får tillståndet indraget, och då kan de ju packa ihop sin butik.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.