ANNONS
Annons

Varning för Vistaprint!

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med om att VistaPrint är ett blufföretag, beställde för ett par år sedan "gratis-kort" men de ville ändå ha pengar. OK, tänkte jag, betalade in den begärda summan, MEN några kort kom aldrig.

Stötte på dem några gånger utan att få något svar och naturligtvis kom varken kort eller pengar i retur!

SÅ STOR VARNING FÖR DETTA BLUFFÖRETAG!

Köp hellre på etablerade företag.

Håller med om att VistaPrint är ett blufföretag, beställde för ett par år sedan "gratis-kort" men de ville ändå ha pengar. OK, tänkte jag, betalade in den begärda summan, MEN några kort kom aldrig.

Stötte på dem några gånger utan att få något svar och naturligtvis kom varken kort eller pengar i retur!

SÅ STOR VARNING FÖR DETTA BLUFFÖRETAG!

Köp hellre på etablerade företag.

Och då kontaktade du Visa/Mc och fick pengarna tillbaka?

Handlar man med kreditkort är man rätt säker.

Vill inte försvara dem egentligen, avskyr deras sajt och merförsäljning men har använt dem två gånger (ena gången motivvisitkort, andra gången laddade jag upp en egen PDF) och om man är noga med att välja bort allt så levererar de inom några dagar och för några hundra. Oslagbart billigt. Men läser man ovan så verkar kvaliten spreta så det är väl en chansning.

Fick ett mail idag, där de beklagar att de för närvarande inte har support på mitt språk, så jag svarade på engelska, får se vad som sker. Återkommer.

VistaPrint är tydligen kända för sin konstiga policy, lova runt men har iaf mage att ta betalt för att i slutändan strunta i att leverera till kunden.

De vägrar ju också att svara på frågor, så varför inte bara lägga ner försöken att rättfärdiga dem?

Bara bluff!

Vistaprint support svarade i förra veckan angående fel på stämpeln, samt beklagade de extra reserverade pengarna på mitt konto.

De skapade en ny order med en stämpel där uppgifterna stämde, och skickade med sju dagars frakt, som bara tog två dagar. (Jag gjorde ingenting.)
Idag kom visitkorten och den felaktiga stämpeln som jag bestälde med tre veckors frakt. Tog tio dagar.

Visitkorten ser helt OK ut, så allt som allt är jag nöjd.
Även reservationen på pengar från mitt konto är borta.

Synd att det blev en sådan berg och dalbana pga deras "extra erbjudanden". Det förstörde intrycket.
Även de extra reserverade pengarna lämnade en bitter smak efter sig.

I slutänden fick jag en OK stämpel, snabbare än jag betalat för och helt OK visitkort.

Mitt tips!
Beställ bara 250 kort.
När du klickar "köp" kommer ett erbjudande om flera kort, till kraftigt reducerat pris, välj flera här om du behöver.
Annars, ge fan i allt efter "köp"
Skulle jag gjort det, hade jag troligtvis varit helt nöjd, aldrig skapat denna missnöjes-tråden och allt hade varit perfekt. (Hoppas någon på vistaprint läser här och tar till sig av kritiken.)

Hoppas denna tråd kan bli till hjälp för någon, då har våran tid inte varit bortkastad.

/Kristian.

Hoppas denna tråd kan bli till hjälp för någon, då har våran tid inte varit bortkastad.
Ja, den var till stor hjälp! När jag såg den kom jag på att jag faktiskt borde skaffa nya kort och gjorde en beställning på Vistaprint. Fick korten mycket snabbare än jag vågat hoppas och de ser ut som de ska -- men jag håller med om att det är irriterande (och faktiskt olagligt, tror jag) att momsen läggs på i slutet.

Jag har också beställt visitkort från Vistaprint. Första gången gratiskort. Det de debiterade var frakten, och det är väl mer än rimligt!!
Andra gången beställde jag "egendesignade" med bild, tjockare papper.... Billigt, korten låg i brevlådan efter några dagar.
Så, mina erfarenheter är goda.
Man får vad man betalar för och jag är i varje fall nöjd.

Vidhåller fortfarande att VistaPrint är ett blufföretag, som bara tar betalt utan att vare sig leverera eller svara på frågor. Alltså, undvik dem i största möjliga mån om du vill slippa huvudvärk och trassliga kontakter.

Vidhåller fortfarande att VistaPrint är ett blufföretag, som bara tar betalt utan att vare sig leverera eller svara på frågor. Alltså, undvik dem i största möjliga mån om du vill slippa huvudvärk och trassliga kontakter.

Tråkigt för dig. Jag har beställt från dem två gånger och fått precis det jag beställt, till det utlovade priset och med en leveranstid som var som utlovat. Med andra ord kan jag tveklöst rekommendera VistaPrint om man vill ha snygga visitkort.

Så beklämmande att höra att så många (merparten verkar det som i tidigare inlägg) har upplevt Vistaprint som ett bluff-företag.

Själv är jag jättenöjd med dem! Jag har köpt visitkort i olika utföranden (egen design) flera gånger, jag har köpt vykort som jag använder som reklam, jag har köpt kalendrar, skyltar och banderoller.

Jag har nästan alltid fått snabbare leverans än vad som angavs vid beställningstillfället, jag har alltid varit nöjd med kvaliteten (Hmmm nu har jag ju aldrig "köpt" gratiskort, men vad kan man klaga på om det är gratis?). Har aldrig haft anledning till reklamationer trots att jag köpt av dem i ett flertal år.

Men, jag håller med om att det är dåligt att priserna på siten inte är inkl. moms. Detta är ett krav från myndigheterna i Sverige, men ej i Holland där huvudkontoret ligger.

Jag skulle utan tvekan rekommendera dem.

Mvh
Thorsten

Hur skulle jag kunna vara nöjd med ett företag som VistaPrint när de så kraftigt misskött sig i fråga om leverans (som aldrig kom trots att jag betalat för den) och som vägrar att svara på frågor?

Något år senare efter detta fick jag ett nytt brev från dem där de ville att jag igen skulle beställa dessa eländiga visitkort.

Svarade på deras brev och frågade var den förra leveransen tog vägen.

Vem tror att de hörde av sig nån mer gång?

Varnar för dem igen!

Varnar för dem igen!

Du har varnat för dem fyra gånger nu. Jag tror det har gått fram för alla som läser tråden. Jag tror inte heller att någon ifrågasätter dina erfarenheter av Vistaprint. Du är missnöjd rekommenderar folk att undvika dem. Inga konstigheter med det. Fast du får samtidigt acceptera att de har en massa andra kunder som är nöjda och skriver det här.

Du har varnat för dem fyra gånger nu. Jag tror det har gått fram för alla som läser tråden. Jag tror inte heller att någon ifrågasätter dina erfarenheter av Vistaprint. Du är missnöjd rekommenderar folk att undvika dem. Inga konstigheter med det. Fast du får samtidigt acceptera att de har en massa andra kunder som är nöjda och skriver det här.

Om jag kanske kan bidra med mina erfarenheter så behöver inte fler bli lurade av dem. Därmed avslutar jag denna tråd!

Jag har beställt ca 10ggr från dem, allt från 60*100 skyltar till vykort och allt har varit toppen.

Tomas

Jag fick det jag betalade för, och är nöjd med produkterna. MEN!
Jag måste hålla med "M7_21" till en viss del.
Affären, lämnade en bitter eftersmak. Jag upplevde hela deras sätt som "gam-aktig" Eller "ge djävulen ett finger och han tar hela handen"...

10 minuter att bestämma sig om ytterligare köp, där priserna ser bätre ut, än de igentligen är, då moms inte är med.
Samt att de reserverade 396SEK över vad de hade rätt till.

Usch!

Jag vet att det finns trådar om detta företag sedan tidigare, men rubrikerna är modell "har du provat" Så jag hoppas ny tråd är befogad...

Morsan bestälde deras gratiskort för en tid sedan och har rekomenderat så idag tänkte jag att nu...
Så jag bestälde deras premium kort 500st då ingår blank yta om man vill ha det. (250st då kostar det extra.) Laddade upp egen bild och lade till svartvit baksida. "Allt" kostar extra.
Priserna är helt OK, fast jag blev besviken när jag kommer till kassan, då tillkommer moms! (Det borde stått någonstanns i början, så man fattar. Nu vet ni!) De är dock ändå billiga, även om det är dålig stil.

OCH här kommer den luriga biten...
EFTER man klickat på "genomför köp" med kort nummer och hela baletten, allt skall vara klart, då...
Efter köpet, istället för en kvittens kommer nya erbjudanden upp, med 10 minuters betänketid. Hade jag klickat på flera visitkort för en mindre peng, hade allt varit OK, men...
Jag klickade på en stämpel, klickade på beställ, i tron att jag skulle få editera vad som skall stå på stämpeln. Men det fick jag inte! 74kr + moms för en stämpel som säger "namn, gata och lägenhets nummer". Postnummer och ort saknas, så den är helt värdelös.

Jag hittar efter lite trixande ett formulär där man kan fylla i om man vill anulera... Fast bara med en medelande ruta, inte ett allternativ att faktiskt anulera bestälningen.
Skriver till dem. Strax efter får jag e-post att bestälningen MED stämpeln är på "G"...

Loggar in på banken och kollar, de har reserverat pengar först för den ursprungliga bestälningen på ca 400, sedan för en bestälning till på (Den med stämpeln) på nästan 500 till.

Skulle jag bara haft en tusing på kontot, hade jag nu bara haft tillgång till en hundralapp i helgen..?

Så en varning för:

1. Uppger priser utan moms.
2. Stressar till ytterligare köp, efter avslutad transaktion!
3. Reserverar pengar från ditt konto de inte har rätt till!
4. 020 nummer endast på engelska, stängd på helgen. (OK jag kräver inte att de skall ha manuell betjäning dygnet runt.) och ingen chans att anulera...

Skall bli spännande att se hur korten blir, och hur det går med stämpeln. OCH hur länge de reserverar dubbelt på mitt konto.

Jag återkommer med fortsätning när jag har nått att berätta.

/Kristian.

Hej Kristian, Jag har försökt nå Vistaprint men kan inte hitta eamil eller telefon nr. Vilket tele nr. Använde du? Jag har en beställning som inte kommit fram,den är nu fem veckor sen och skulle ha kommit inom 3 dagar.
hälsningar Bengt K.

Hej Kristian, Jag har försökt nå Vistaprint men kan inte hitta eamil eller telefon nr. Vilket tele nr. Använde du? Jag har en beställning som inte kommit fram,den är nu fem veckor sen och skulle ha kommit inom 3 dagar.
hälsningar Bengt K.

Kan säga att denna information ligger djupt begraven bland mängder med länkar fram och tillbaka. Inte meningen man skall hitta den i första taget, det är ju helt uppenbart.

Telefon nummer: 020 - 170 84 55
Direkt epost adress har de inte, du får leta dig fram till ett formulär att fylla i, inte lätt att hitta dit heller. Under Support finns en länk till kundservice. Där får man välja en hel massa alternativ.
Kan tyvär inte skicka direkt adressen jag har i adress raden, då den leder till mitt konto, och inte kommer fungera för dig. Du måste hitta själv.

Jag kan bara önska dig lycka till.

P.S.
Om jag kunde hitta ett företag med liknande priser, eller ens lite dyrare, skulle jag hålla mig långt ifrån denna mastodont, man blir ju mörkrädd när man navigerar runt och försöker hitta hjälp.
Med tanke på hur lätt det går att ge dem sina pengar (=Beställa) är det anmärkningsvärt klurigt att hitta kontakt info.

//Kristian.

Kan säga att denna information ligger djupt begraven bland mängder med länkar fram och tillbaka. Inte meningen man skall hitta den i första taget, det är ju helt uppenbart.

Telefon nummer: 020 - 170 84 55
Direkt epost adress har de inte, du får leta dig fram till ett formulär att fylla i, inte lätt att hitta dit heller. Under Support finns en länk till kundservice. Där får man välja en hel massa alternativ.
Kan tyvär inte skicka direkt adressen jag har i adress raden, då den leder till mitt konto, och inte kommer fungera för dig. Du måste hitta själv.

Jag kan bara önska dig lycka till.

P.S.
Om jag kunde hitta ett företag med liknande priser, eller ens lite dyrare, skulle jag hålla mig långt ifrån denna mastodont, man blir ju mörkrädd när man navigerar runt och försöker hitta hjälp.
Med tanke på hur lätt det går att ge dem sina pengar (=Beställa) är det anmärkningsvärt klurigt att hitta kontakt info.

//Kristian.

Hej Kristian, STORT tack för hjälpen. Jag har gått genom support stegen men kommer inte vidare efter "välj order". Nu kan jag ringa på måndag. Tack igen. Ha en fortsatt bra helg.
Hälsningar, Bengt K.

Jag vet att det finns trådar om detta företag sedan tidigare, men rubrikerna är modell "har du provat" Så jag hoppas ny tråd är befogad...

Morsan bestälde deras gratiskort för en tid sedan och har rekomenderat så idag tänkte jag att nu...
Så jag bestälde deras premium kort 500st då ingår blank yta om man vill ha det. (250st då kostar det extra.) Laddade upp egen bild och lade till svartvit baksida. "Allt" kostar extra.
Priserna är helt OK, fast jag blev besviken när jag kommer till kassan, då tillkommer moms! (Det borde stått någonstanns i början, så man fattar. Nu vet ni!) De är dock ändå billiga, även om det är dålig stil.

OCH här kommer den luriga biten...
EFTER man klickat på "genomför köp" med kort nummer och hela baletten, allt skall vara klart, då...
Efter köpet, istället för en kvittens kommer nya erbjudanden upp, med 10 minuters betänketid. Hade jag klickat på flera visitkort för en mindre peng, hade allt varit OK, men...
Jag klickade på en stämpel, klickade på beställ, i tron att jag skulle få editera vad som skall stå på stämpeln. Men det fick jag inte! 74kr + moms för en stämpel som säger "namn, gata och lägenhets nummer". Postnummer och ort saknas, så den är helt värdelös.

Jag hittar efter lite trixande ett formulär där man kan fylla i om man vill anulera... Fast bara med en medelande ruta, inte ett allternativ att faktiskt anulera bestälningen.
Skriver till dem. Strax efter får jag e-post att bestälningen MED stämpeln är på "G"...

Loggar in på banken och kollar, de har reserverat pengar först för den ursprungliga bestälningen på ca 400, sedan för en bestälning till på (Den med stämpeln) på nästan 500 till.

Skulle jag bara haft en tusing på kontot, hade jag nu bara haft tillgång till en hundralapp i helgen..?

Så en varning för:

1. Uppger priser utan moms.
2. Stressar till ytterligare köp, efter avslutad transaktion!
3. Reserverar pengar från ditt konto de inte har rätt till!
4. 020 nummer endast på engelska, stängd på helgen. (OK jag kräver inte att de skall ha manuell betjäning dygnet runt.) och ingen chans att anulera...

Skall bli spännande att se hur korten blir, och hur det går med stämpeln. OCH hur länge de reserverar dubbelt på mitt konto.

Jag återkommer med fortsätning när jag har nått att berätta.

/Kristian.

Som sagt ovan, läs detta noga innan du beställer något hos dessa rufflare!

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.