Annons

Varning för olaglig import - gäller både privatpersoner och företagare

Produkter
(logga in för att koppla)
Stefan_BOJ skrev:


Jag hoppas att jag får mina grejjer i slutet av december. Mitt nästa inlägg i tråden (om den finns kvar) kommer vara en liten rapport om hur det gick. Kan mycket väl vara så att jag blir besviken, och därmed lär jag mig en läxa.

Vänligen

Stefan

Sådär ja. Lovade att avge en rapport.

Hur gick det då?
Tja. Har varit lite nervös måste jag säga... Men allt har gått bra.

plus:
Grejjerna kom som lovat.
Inga tullavgifter.
Shjysst bemötande av Daniel.
Billigt (30% off)

Minus
Hade blivit lovad leverans innan jul. Daniel rapporerade strax innan jul att leveransen var några dagar försenade. Fick dem idag, alltså den första "svarta" dagen efter jul.
1 års garanti på grejjerna i sverige. Efter det gäller usa.

Tveksamheter:
Daniel heter inte Daniel egentligen.
Visst lurar jag sverige på lite skatt.

Slutplädering:
Tja.Jag är nöjd överlag. Kan på sätt och vis förstå att daniel väljer en psydonym när han väljer att sälja saker på blocket till svenskar. (Svenskar gillar inte att handla saker av personer med utländskt namn)
Hans bemötande har varit oklanderligt. Svarar snabbt och artigt.
Priset på grejjerna är kanon. Visst Daniel gör sig en hacka på det. Men det är ju hans affärside.

Jag rekomenderar andra att handla via honom, om ni kan leva med att han lurar staten på skatt. (men personligen skiter jag fullständigt i det).

Mvh

Stefan
 
Stefan_BOJ skrev:
[...] Jag rekomenderar andra att handla via honom, om ni kan leva med att han lurar staten på skatt. (men personligen skiter jag fullständigt i det).

Mvh

Stefan
Men varför blanda in en mellanhand om du ändå skiter i momsen? Det finns gott om Ebay-säljare med väldigt gott renommé i t.ex. Hongkong som gärna märker paketen som gåvor så du slipper momsen. Jag köper betydligt hellre från någon av dem än från en ljusskygg pseudonym med en kompis i USA och extremt dåligt rykte här på Fotosiden...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.