Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för fotosense.co.uk

Produkter
(logga in för att koppla)

biggles1

Ny medlem
Hej,

Bara ett vänligt tips. Håller er borta från fotosense.co.uk. De har visserligen låga priser, men servicen är bedrövlig. De har dessutom ruskigt höga fraktkostnader (35 GBP för ett litet paket, utan någon form av spårning). De anlitar Royal Mail som har bedrövlig service utan någon form av paketspårning. De säger att leveranstiden är 2-5 dagar från det att de skickat varor, men trots att jag väntat 15 dagar så kan de inte göra något. De tänker vänta ytterligare en vecka innan de anmäler något, därefter tar det minst en vecka till innan de gör något. Pengarna däremot drog de samma minut som varan beställdes. Via e-post skicka de ohövliga svar om att paketet kan ha fastnat i tullen (ingen tullkontroll mellan UK och Sverige...) eller att man bara ska vänta. Ringer man dem så gör de allt för att man ska lägga på och lovar att återkomma, vilket de naturligtvis inte gör. När man vägrar lägga på utan vill ha besked, upprepar de bara som papegojor att det tar 14 dagar. När man försöker häva köpet så låtsas de inte känna till gällande konsumentköplagar inom EU, tills man hotar med kreditkortsföretaget, då de faktiskt vet vad som gäller...

Håll er undan!
 
Kryllar av mindre fotofirmor som inte är seriösa...precis som det finns inom varje bransch just nu tack vare internet och världens "litenhet". Vill man inte chansa bör man handla på välrenommerade firmor...så är det krasst.
 
Är inte så duktig på holländska, kan läsa siffrorna men förstår inte så mycket i övrigt :)
Vad brukar frakten gå till från detta stället?

25Euro, har jag för mig.
Mer info bl a här, https://www.cameranu.nl/en/index.php?view=content&id=244#content4353

Klicka på engelska flaggan, längs upp i mitten, på deras hemsida så slipper du en del holländska.

[Edit]
"smilfinken" han före medan jag skrev svaret.
Tycker för övrigt att holländskan ord för "Customer suport" är bra, "Klantenservice"
 

Bilagor

  • CameranuEnglish.jpg
    CameranuEnglish.jpg
    17.8 KB · Visningar: 435
Hej,

Bara ett vänligt tips. Håller er borta från fotosense.co.uk. De har visserligen låga priser, men servicen är bedrövlig. De har dessutom ruskigt höga fraktkostnader (35 GBP för ett litet paket, utan någon form av spårning). De anlitar Royal Mail som har bedrövlig service utan någon form av paketspårning. De säger att leveranstiden är 2-5 dagar från det att de skickat varor, men trots att jag väntat 15 dagar så kan de inte göra något. De tänker vänta ytterligare en vecka innan de anmäler något, därefter tar det minst en vecka till innan de gör något. Pengarna däremot drog de samma minut som varan beställdes. Via e-post skicka de ohövliga svar om att paketet kan ha fastnat i tullen (ingen tullkontroll mellan UK och Sverige...) eller att man bara ska vänta. Ringer man dem så gör de allt för att man ska lägga på och lovar att återkomma, vilket de naturligtvis inte gör. När man vägrar lägga på utan vill ha besked, upprepar de bara som papegojor att det tar 14 dagar. När man försöker häva köpet så låtsas de inte känna till gällande konsumentköplagar inom EU, tills man hotar med kreditkortsföretaget, då de faktiskt vet vad som gäller...

Håll er undan!

Ett svar i all välmening och jag menar inte att försvara fotosense på något sätt men några saker bör man ta i beaktning när man beställer grejer.

- Du får i steget innan du betalar veta vilka olika leverans-alt som finns och kostnaden för dessa står klart och tydligt.

- 2-5 dagars leveranstid inom Europa är ganska normalt, att det sedan kan fastna i tullen är inget man kan beskylla varken företag eller Posten för (har själv haft ett paket liggandes 3 veckor hos tullen medan hela frakten från Hong Kong och hem till mig bara tog 2 dagar totalt). Även om det är inom EU så gör tullen stickkontroller och det kan ha fastnat där. Tänk annars hur lätt man skulle kunna skicka tex knark med post inom Europa.

- Att de drar pengarna från ditt kort i samma sekund som du betalar (innan de skickar varan) kan väl inte tyckas konstigt heller? Finns det något företag som väntar med detta tills du mottagit varan (som privatperson, ej företag/faktura)?

Ang servicen kan jag ej säga något, klart man vill får hjälp av de när man kontaktar de och lovar de att återkomma men ingen gör det så är det helt klart dålig service. Dock är det ju så att OM paketet ligger hos tullen för kontroll så kan ingen på verka det på något sätt.

Tråkigt när sånt här händer och jag hoppas det löser sig men man bör rikta kritiken till rätt insats.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.