Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Varmare färger?
- Trådstartare Palle-p
- Start datum
Drza
Aktiv medlem
Fotar du digitalt så har du vitbalansen på din kamera som spelar en stor roll på hur dina bilder blir vad det gäller färgerna... testa dom olika förinställda vitbalansen på din kam.... så ska du se...vad det gäller PS så gå in i kurvorna o testa dig fram.....oftast på dom röda kanalaren kan du få bilderna lite varmare..
lycka till
lycka till
Thomas Lundberg
Medlem
I photoshop...
...kan du annars använda "Selective Color..." (menyn Image -> Adjustments). Välj "Neutrals" och prova att sänka cyanet/höja gulfärgen. Se upp för färgstick dock.
Vill man bara ha mer "drag" i färgerna går man i under kurvorna och låser mittpunkten (klicka mitt på kurvan), samt höjer den övre delen av kurvan och sänker den lägre - resultatet ska bli lite "S"-format alltså.
...kan du annars använda "Selective Color..." (menyn Image -> Adjustments). Välj "Neutrals" och prova att sänka cyanet/höja gulfärgen. Se upp för färgstick dock.
Vill man bara ha mer "drag" i färgerna går man i under kurvorna och låser mittpunkten (klicka mitt på kurvan), samt höjer den övre delen av kurvan och sänker den lägre - resultatet ska bli lite "S"-format alltså.
madsen1
Aktiv medlem
Hej!
Jag har fixat ett Action som fixar varmare färger
www.naturephoto.se/temp/Varm.atn
Vassego
/Adam
Jag har fixat ett Action som fixar varmare färger
www.naturephoto.se/temp/Varm.atn
Vassego
/Adam