Annons

Varför "uppdateras" inte sidan....

Produkter
(logga in för att koppla)

Rind

Aktiv medlem
Jag brukar läsa bloggarna på fotosidan. Men ofta verkar det som att jag inte får se senaste inlagda bloggarna. Jag tittar på bloggarna en gång och därefter när jag vill se om nya inlägg kommit så ser jag inga, inte verkar det som någon tittat eller kommenterat bloggarna heller. Så kan det vara flera timmar trots att jag klickar på uppdatera knappen i webbläsaren. Kollar jag på permalink kan jag dock se vad som hänt i ett inlägg med både läsare och komentarer. Detta stör mig enormt. Måste jag vara ifrån sidan flera timmar för att få uppdaterimg?? men det verkar ju konstigt. Varför kan jag inte få se sedan som den är för stunden bara för att jag varit inne lite före (inom någon timma tror jag). Fattar inget så är det ju inte på någon annan sida...
 
Jag har upplevt samma sak, men om du trycker på fliken "Senaste" på bloggsidan så uppdateras det så de senast syns.
 
Jag har upplevt samma sak, men om du trycker på fliken "Senaste" på bloggsidan så uppdateras det så de senast syns.

Är inte detta väl krångligt och hur skall man kunna komma på det om inte av en slump, eller tips.

Har nu fått vänta över 1 timme på uppdatering för att jag inte förstod detta ologiska klickande....

Men tack för tipset det kommer att underlätta framöver... Hoppas sedan att Fotosidan kan göra detta mer logiskt eller automatiskt likt andra sidor..
 
Upplever ni samma problem nu? Jag drog ner på tiden som bloggsidan "cachas" till 10-15 minuter. Den är cachad av prestandaskäl men så lång tid som en timme var onödigt.
 
Apropå uppdatering så är det något lurt även med forumen. När man kikar på forumöversikten så ser man ju "senaste" tråden som skrivits i respektive underforum, men som ibland visar sig ligga flera sidor bakåt. Detta även när man uppdaterar sidan, och det är alltid inlägg som är bra mycket äldre än när man sist fick en korrekt uppdaterad översikt.

Vad i halva friden kan detta bero på?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.