Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför så få bokrecensioner på FS ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Benganbus

Aktiv medlem
Som sagt, det är sällan det kommer bokrecensioner här på FS.

Jag blir litet undrande....
jag tycker man lär sig mycket via böcker/bilder...!?

Att tex.ta bra bilder alltså! :)

Jag ser fotoböcker/bildböcker som lärande, bildlärande....kort sagt.

Därför undrar jag litet över, varför det inte finns fler bokrecensioner här på FS?

om du tittar under produkter-> recensioner i huvudmenyn och sen går på böcker så finns det ju faktiskt rätt såmånga :)

Isak_B skrev:
om du tittar under produkter-> recensioner i huvudmenyn och sen går på böcker så finns det ju faktiskt rätt såmånga :)

Jovisst,
på den platsen finns det rätt många....

Men tycker i alla fall att det sällan kommer bokrecensioner!
Eller tillägg, nya tyckanden i redan recencerade böcker....

Kan inte hälpa funderingen...

Jag recenserade mina 58 böcker (varav 44 helt nya för fs) i bokhyllan en dag när jag hade tråkigt. Men som student (underförstått fattig) så har jag dessvärre inte råd med så mycket mer böcker inom överskådlig framtid, inte efter att kamerautrustnignen knäckt min budget några gånger om. Men om det finns någon vänlig mecenat där ute så lovar jag att recensera alla fotoböcker jag får :)

Men det är klart, de flesta kanske hänger här på fotosidan istället för att läsa fotolitteratur?

För ett tag sedan köpte jag "Bilder som förändrat Sverige" (Forum förlag, ISBN 91-3712-624-5) och är riktigt glad över den.
Den innehåller pressbilder tagna av Expressens fotografer 1944-2004 plus en hel massa intressant text. Jag kan rekommendera den till de som är intresserade av bilder och fotografer.

ANNONS