Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför la ingen bud?

Produkter
(logga in för att koppla)
Smart..

Men 1 euro hade jag kunnat bjuda för pappret. Alltid hade man kunnat ha det till något. :)

Re: S/V labb-papper

solvargen skrev:
Håller med dig Thomas...skam till alla "digisar"

Skam och skam.. De som började foto digitalt känner nog att de inte har någon större nytta av fördjupa sig filmteknik/mörkerrum. Bättre för dem att köpa en bok om photoshop eller nåt. :)

(kommer från en som stått och skakat kemikalie drinkar)

MVH
Paul L.

Fotopapper!!

Det finns en liten ..liten möjlighet att kunna använda fotopapprets baksida kanske... i en skrivare!!!! Har några gamla fotopapper kvarliggande och skall pröva. (5min) senare...haha...fungerade alledess utmärkt....tom framsidan på ett semigloss fotopapper!!!! Bara att hänga det på toa och vara snabb därinne hädanefter!!!

Kan inte ett ord tyska...men behövs det??

Jag får en nostalgitripp när jag ser bilden. Använde en hel del sådant papper när jag sysslade med framkallning av flygfoto i försvaret för 10-12 år sedan. Blir lite sugen...

Vill även blotta strupen och, kanske bjuda er på lite nöje; Vad står förkortningen "rofl" för i forumsammanhang??

J. Patric skrev:
Det gör inte jag. "Fotopapper" är egentligen dåligt ordval för vad som egentligen är skrivarpapper Fotografi betyder ju "skriva med ljus", men en skrivare använder ju bläck. Utskrivna bilder borde inte kallas fotografier överhuvudtaget.

Håller med. Ett alternativ kan ju annars vara att använda "gelatinsilverfotografi" för vanliga fotografier för att skilja dem från utskrifter. Men fotopapper borde inte få "tas över" som benämning på fotoskrivarpapper. Äkta fotopapper är ett hantverksmaterial som vanligtvis inte kan användas för mångfaldigande genom en knapptryckning. Borde heta fotoutskriftspapper eller något liknande. Men marknaden styr ju även över detta........

Senast ändrad:
Jag misstänker att killen som gjorde den tvivelaktiga insatsen att visa innehållet i kartongen inte funderat att överhuvudtaget fota annat än digitalt.

Det ska nog fler än han vara tacksamma för.

Men en höjdare var detta. Det är inte varje dag man sitter framför datorn och skrattar så man gråter.

Till din fråga. Varför la ingen bud?.......

Ingen aning.

Björn

ANNONS